La Taula pel Suport a l'Educació presenta prop de 1.000 signatures per a la millora de l'educació pública
Tere Franch i Laura Moreno, membres de la Taula pel Suport a l'Educació, van presentar les signatures, ahir al matí a l'OAC |
Dues representants de la Taula pel Suport a lEducació de Cambrils Tere Franch i Laura Moreno van presentar, ahir al matí al registre de l'OAC de lAjuntament, les prop de mil signatures pro de la millora de la qualitat dels centres educatius públics cambrilencs. Concretament, van fer entrega dun total de 989 signatures recollides en les darreres setmanes, tant a peu de carrer com als diferents centres educatius i a daltres entitats. Lobjectiu de la Taula pel Suport a lEducació de Cambrils és fer la lectura de la seva moció, in situ, al proper ple ordinari de lAjuntament o bé en un termini màxim de tres mesos, tal com marca el reglament. Des daquest col·lectiu han comentat a Revista Cambrils Diari Digital que, abans del proper ple previst pel dimarts 25 de juny els han de confirmar si els hi accepten la presentació daquesta moció o no.
El text presentat per la Taula pel Suport a lEducació de Cambrils critica les mesures dausteritat que pateixen els centres educatius i els seus efectes sobre la qualitat de lensenyament. Segons la Taula pel Suport a lEducació de Cambrils, hi ha menys docents per atendre a més alumnes; shan reduït i modificat les beques de menjador, transport i llibres de text; sha suprimit la subvenció del projecte de reutilització de llibres de text; shan eliminat les subvencions de les AMPES com a entitats i les ajudes per abaratir les despeses de les activitats extraescolars i les acollides matinals. També sha introduït una taxa en la FP. A més shan retallat els programes de qualificació professional, els serveis educatius com el personal dels Centres de Recursos Pedagògics, el dels Equips dAssessorament Psicopedagògics, les Aules dAcollida per a alumnat nouvingut, les vetlladores i les auxiliars per a lalumnat amb necessitats educatives especials, els auxiliars de conversa de llengües estrangeres.