Informació general

L'Ajuntament començarà a redactar el conveni per desmantellar l'actual traçat ferroviari

Per Lluís Rovira i Barenys

Obres al viaducte de la riera d'Alforja corresponent al nou traçat ferroviari, aquest matí

L'Ajuntament de Cambrils començarà a treballar, de manera immediata, en el conveni que ha de servir per desmantellar la via del tren un cop estigui en funcionament el nou traçat ferroviari. Així ho ha confirmat el regidor de Planificació de la Ciutat, Francesc Garriga, arran de la visita a la seu de Foment, a Madrid, que van realitzar ell i l'alcaldessa, Mercè Dalmau, aquesta setmana passada i en la que van parlar amb el Subsecretari d'Estat per a Estructures Ferroviàries, Manuel Niño. Aquest conveni que s'haurà de signar amb Patrimoni de Renfe i Adif determinarà, segons ha explicat Francesc Garriga a revistacambrils.cat, "el desmantellament de l'actual estructura i permetrà fer permeable tot l'entramat urbà. D'aquesta manera i un cop fet el desmantellament Cambrils serà una ciutat més coherent, urbanísticament parlant. En l'espai que ara ocupa la via el tren hi pot anar un passeig, un vial,...".
Recordem que part del traçat de l'actual via fèrria es contemplava, ara fa uns quatre anys, per a la construcció del Tramcamp, la xarxa de tramvia del Camp de Tarragona, que preveia 42 quilòmetres de línia, 30 dels quals de nova construcció i la resta en vies ja existents. El projecte pretenia enllaçar Tarragona amb Reus i l'aeroport, d'una banda, i Vila-seca, Salou i Cambrils, de l'altra, i s'estimava que el seu cost arribaria als 578,8 milions d'euros. D'aquest projecte fa gairebé dos anys que no se'n parla.

Previsió que el nou traçat ferroviari i la nova estació s'enllesteixin el 2015

La visita a la seu de Foment també va servir per a parlar de les obres del nou traçat ferroviari. Segons Garriga, Foment els va assegurar que les obres de la via fèrria i de la nova estació estarien enllestides el 2015. Pel que fa a l'estació, de la que se n'han reduït les dimensions previstes inicialment, tindrà uns 750 m2 de superfície. El projecte de l'estació està subjecte a una revisió d'ADIF i a que s'aprovi definitivament.
D'altra banda i segons ha explicat el regidor de Planificació de la Ciutat, "el pàrquing d'aquesta nova estació s'ha planificat en dues fases, una que estarà asfaltada i l'altre no. La ubicació del pàrquing és la mateixa que estava prevista inicialment". L'ajuntament també contempla la possibilitat de traslladar l'estació d'autobusos prop de la futura estació del tren un cop el nou traçat ferroviari estigui en funcionament. Aquest tema, però, s'haurà de parlar, prèviament, amb la Generalitat.

Comenta aquest article