Circulació
Les autoescoles de la demarcació de Tarragona es planten i no obriran portes a l'inici de la fase 2
Aquesta decisió es va prendre arran de la greu problemàtica que es planteja a la Prefectura Provincial de Trànsit de Tarragona per la dràstica disminució d'examinadors
Les autoescoles de la província de Tarragona han decidit mantenir-se tancades de manera indefinida i no obriran portes a la fase 2 de la desescalada, tal com es preveia inicialment. Així ho van decidir en una reunió telemàtica que es va celebrar aquest dimecres i en la que hi van participar fins a 76 autoescoles de la demarcació. Aquesta decisió es va prendre arran de la greu problemàtica que es planteja a la Prefectura Provincial de Trànsit de Tarragona per la manca de recursos personals donat que els examinadors hauran de suplir el personal administratiu al departament de conductors i això significarà una reducció del 75% de la capacitat de fer exàmens pràctics. Les autoescoles demanen que des de la Prefectura Provincial de Trànsit "s'aprovin les mesures per dotar dels mitjans materials i personals indispensables per possibilitar la realització d'almenys 400 exàmens teòrics setmanals entre els tres centres d'examen (Tarragona, Reus i Tortosa) i entre 700 i 750 pràctics de circulació setmanals, atenent a les necessitats reals del servei a la província i a la necessitat d'adaptar el servei prestat a l'alumnat i a la situació actual".
Júlia Arza (autoescola Santos): "Això és la mort empresarial"
La reunió de les autoescoles provincials va venir motivada un cop es va conéixer que la Prefectura Provincial de Trànsit de Tarragona només podrà garantir tres examinadors per pistes i circulacions. Segons ha explicat Júlia Arza, de l'autoescola Santos, "abans de l'inici de la pandèmia havíem aconseguit que hi hagués una plantilla de 12 examinadors a nivell provincial. De cara a la represa de l'activitat ens han dit que en el pitjor dels casos n'hi haurà tres i en el millor, quatre ja que diuen que tres examinadors s'han de quedar a les oficines ja que els hi ha marxat el personal administratiu i que no tenen interins; tres més s'han acollit al pla de conciliació, un altre fa hores sindicals i un altre és una persona en situació de risc sanitari".
A banda de la disminució dels examinadors, també es troben que a l'aula de teòrica, que per a l'àrea de Tarragona i de Reus es fa a Camp Clar, s'ha passat dels 25 ordinadors que hi havia a 10 que són els que hi haurà quan es reobri, per qüestions de distanciament social, "fins ara teníem problemes per examinar-nos al pràctic però ara també en tindrem per fer els exàmens teòrics". Júlia Arza considera que se'ls presenta un "panorama desolador. La zona de Tarragona té 36 autoescoles, la de Reus en té 37 i la de Tortosa en té 16. Reus i Tarragona examinàvem, cadascuna, 480 alumnes cada deu dies laborals. Amb la nova situació ens quedem amb 120 cadascuna de les dues àrees. Això és la mort empresarial. A la meva autoescola tenia 15 persones que s'havien d'examinar el 16 de març. Aquell examen es va anul·lar i quan es reprengui l'activitat ja no els puc presentar. Només tinc assegurades dues places, com ho he de fer?".
Júlia Arza explica que a l'assemblea virtual d'aquest dimecres hi va haver unanimitat en no obrir portes, "el 25 de maig, que és l'inici de la fase 2, ja podríem obrir però no podíem fer classes presencials ni classes de pràctiques. Podíem obrir per atendre el públic i donar informació, per si algú es volia matricular,.. Jo, particularment, hagués obert i fins i tot ja ho havia anunciat. De moment el tancament és indefinit i anirem fent reunions dins el sector. També veurem què diu el Director General de Trànsit, Pere Navarro, en la compareixença que ha de fer al Congrés de Diputats, el proper 2 de juny, per donar explicacions sobre aquesta problemàtica. Ara bé, el que sí que tenim clar és que no volem obrir si no ens donen garanties de que puguem examinar, més o menys, com ho estàvem fent fins abans de la pandèmia".