Informació general

Infraestructures

L'Ajuntament espera el vist-i-plau d'Adif per habilitar els passos provisionals a l'antic traçat ferroviari

Segons ha explicat el regidor d'Urbanisme, Enric Daza, els passos que s'habilitaran i que es van anunciar el passat mes de gener "es van haver de replantejar els projectes" i ara falta rebre "l'ok d'Adif de cadascun dels passos"

Per Berta Ruiz

Pas a nivell del carrer de Barcelona, barrat pel pas de vehicles
Pas a nivell del carrer de Barcelona, barrat pel pas de vehicles | Lluís Rovira i Barenys

L'Ajuntament de Cambrils està a l'espera de rebre el vist-i-plau d'Adif per tal de poder habilitar un seguit passos provisionals per a la circulació de vianants i de vehicles a l'antic traçat ferroviari, mentre no s'impulsi el desmantellament d'aquesta infraestructura. El passat mes de gener, revistacambrils.cat informava que, des del consistori cambrilenc, s'estava treballant en els projectes d'adequació d'aquests passos.

El regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament –Enric Daza– ha comentat que, "en breu anunciarem la seva licitació i execució. Hem estat pendents de l'autorització d'Adif que ens demanava un replanteig del projecte. Els passos que s'habilitaran a Cambrils necessiten una mica més d'obra –amb mitges rotondes, voreres–. Hi haurà cinc passos: quatre van en un projecte conjunt i un altre –el de l'antiga estació de tren– anirà sol. Per tant, vam haver de replantejar els projectes i rebre l'"Ok" d'Adif de cadascun dels passos, un per un. Fa uns mesos ens van contestar sobre un pas i ara estem esperant la contesta dels altres". Segons ha manifestat Daza, "un cop es rebi l'ok d'Adif ja es tirarà endavant la licitació i l'execució i es podrà començar a treballar. Intentarem que sigui el més aviat possible, però sense que ocasioni cap molèstia per a l'activitat turística i comercial".

Cinc passos per a vianants i per a vehicles

Els passos que s'habilitaran són els següents: a l'avinguda de Joan XXIII on s'hi farà una mitja rotonda per al pas de vehicles; a l'antic pas a nivell de l'estació de tren que connectarà l'avinguda de Josep Vidal i Barraquer amb l'avinguda de l'Horta de Santa Maria i que serà per a vianants; un altre al Camí del Corralet on es construiran unes voreres més amples i serà per al pas de vehicles i de vianants; un altre pas de vianant a l'avinguda de Mas Clariana i un altre pas de vianants entre les places de Francesc Macià i de Lluís Companys, a l'Eixample Platja.

Enric Daza: "Els passos d'altres poblacions són més simples, els de Cambrils són més treballats i Adif se'ls ha de mirar un per un"

Municipis veïns a Cambrils –com Mont-roig del Camp i Salou– ja fa temps que tenen en funcionament aquests passos provisionals. El primer en fer-ho, l'estiu de 2020, va ser Mont-roig del Camp. En aquest municipi, l'antiga via del tren travessa per la zona de Miami Platja i el consistori va actuar amb la creació d'un total de nou accessos, comptant els destinats a vianants i a vehicles, per donar continuïtat als carrers que quedaven tallats per la via i eliminar aquesta barrera històrica. Des de principis d'aquest 2021, Salou també es va afanyar a habilitar aquests passos provisionals, després de rebre l'autorització d'Adif. Preguntat per aquesta major rapidesa de municipis veïns, el regidor d'Urbanisme –Enric Daza– ha apuntat que els passos d'aquestes poblacions són "passos més simples: han abocat asfalt. En canvi, a Cambrils s'han fet un passos més treballats i Adif se'ls ha de mirar un per un. A més, una altra diferència –parlant amb el regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Salou– és que ells van fer tota la tramitació i l'atorgament de l'obra i, posteriorment van rebre l'ok. En canvi, nosaltres –segons ens recomanen els serveis jurídics municipals– primer esperem a rebre l'ok i després fem la licitació, per si hi ha algun inconvenient".

Comenta aquest article