Informació general

Urbanisme

Enric Daza, regidor d'Urbanisme: «Ens agradaria que el desmantellament de la via es fes el més ràpid possible i que la caseta estigui soterrada»

Just davant d'on abans hi havia l'edifici de l'antiga estació hi ha una caseta de connexions de fibra òptica i el govern municipal treballa en dues possibilitats amb Adif

Per Berta Ruiz

Caseta de connexions de fibra òptica, prop d'on hi havia l'antiga estació de tren
Caseta de connexions de fibra òptica, prop d'on hi havia l'antiga estació de tren | Lluís Rovira i Barenys

A finals del passat mes d'abril s'enderrocava l'edifici de l'antiga estació de tren i només dos mesos després s'aprovava el projecte de remodelació de l'entorn, així com la connexió de l'avinguda de Josep Vidal i Barraquer i l'avinguda de l'Horta de Santa Maria amb un pressupost de gairebé 300.000 euros. A finals de juny, en sessió plenària, s'aprovava una modificació de crèdit per dotar econòmicament aquesta actuació. Des d'aleshores, el projecte de remodelació d'aquest espai ha estat un dels temes recurrents a les sessions plenàries. En la sessió plenària del passat 28 d'octubre, ERC es referia a aquesta actuació. Per un costat, demanava si l'equip de govern municipal disposa del permís d'Adif per dur a terme qualsevol obra i, per altra banda, preguntava per la caseta que conté uns quadres de connexió de fibra òptica i que està situada just a sota d'on abans hi havia l'edifici de l'estació. Aquesta caseta interfereix en la remodelació de tot aquest espai.

Camí Mendoza (ERC): "Esperem que no ens passi com amb l'enderroc i que els cambrilencs no ho hagin de pagar"

La portaveu d'ERC, Camí Mendoza, va argumentar que, "en el projecte que vostès plantegen hi ha una caseta de fibra òptica que impossibilitat notablement realitzar-ho. Ens han dit que han tingut converses amb Adif per tal que es pugui eliminar la caseta. Demanem que ens expliquin si, segons van dir, Adif autoritzaria que l'Ajuntament soterrés aquesta caseta? Quines serien les condicions per fer-ho? Entenem que hauria de ser Adif qui hauria d'assumir aquesta soterrament. Esperem que no ens passi com amb l'enderroc i que els cambrilencs no ho hagin de pagar. Com se solucionarà?".

Sobre aquesta qüestió, el regidor d'Urbanisme, Enric Daza, va explicar que, "dins del projecte de l'entorn de l'antiga estació es contemplen les dues possibilitats i estem treballant conjuntament amb Adif. Vostès insisteixen molt en l'autorització i, evidentment, es tracta de dues administracions que s'han de posar d'acord. Farem el que creiem que sigui el millor per a l'interès general. Si aquesta caseta –que és una nosa– es pot soterrar i l'Ajuntament té competències per fer-ho, doncs farem tot allò que sigui per millorar".

Enric Daza: "El que farem serà aplicar la millor solució amb caseta o sense i pensant en en la utilitat d'aquest pas"

Pel que fa a les dues possibilitats que es contemplen, Enric Daza ha detallat a revistacambrils.cat que, "una és que el desmantellament ja estigui fet i, per tant, la caseta ja estigui soterrada en el moment d'iniciar el nostre projecte i, l'altra seria aplicar una solució tenint en compte que la caseta encara no estigués soterrada. A partir d'aquí no hi ha cap problema més enllà que el de prendre una solució. Des d'ERC s'insinuava que l'Ajuntament la soterrés gratuïtament... El que farem serà aplicar la millor solució amb caseta o sense i pensant en en la utilitat d'aquest pas i d'aquesta connexió entre els dos passejos. Ha de ser un espai còmode tant per al vianant com per als vehicles que creuin".

El regidor d'Urbanisme ha manifestat que, "està treballant en Adif amb aquestes dues possibilitats. Estem molt pendents del desmantellament que s'anuncia que sigui en breu i també estem pendents de la implementació del tramvia i tot el que suposa aquesta actuació. El que sí tenim ganes és de fer aquesta connexió neta que es pugui utilitzar com a via alternativa de passeig i de caminades per als cambrilencs. Volem una connexió neta, accessible i còmoda per a tothom. Serà una connexió històrica entre la Vila i la Platja".

"En un 70% del projecte s'actua en sòl municipal i l'altre 30% s'actua en l'àmbit de l'antic traçat"

Tal com ha indicat Daza, "aquestes dues opcions es plantegen sobre l'àmbit que afecta a Adif, que és una part petita. En un 70% del projecte s'actua en sòl municipal i l'altre 30% s'actua en l'àmbit de l'antic traçat. En aquest cas, la solució simple seria la que hem anat implementant amb els diferents passos provisionals al llarg de la via que seria posar una planxa de formigó entre vies. Si parlem d'actuació sobre l'antic traçat parlem d'una actuació provisional. En el cas que la via ja no existís –pel desmantellament de la mateixa– ja pots fer una cosa més ben acabada. De la mateixa manera si parlem de la finalització del passeig sí serà una actuació definitiva perquè estem dins de la propietat municipal. De totes formes, aquesta caseta de connexions de fibra òptica no impedeix impulsar l'actuació. El que ens agradaria és que el desmantellament es fes el més ràpidament possible i que la caseta estigués soterrada".

Actualment, el projecte es troba al departament de contractació de l'Ajuntament on s'està fent els plecs de clàusules i condicions de l'obra. Posteriorment caldrà fer el concurs pertinent. Segons Daza, "calcular aquest tempo no és fàcil".

Interior de la caseta on es veuen les connexions de fibra òptica (Foto: Lluís Domingo)

 

L’Apunt

Oliver Klein: "El projecte més important que ens interessa és facilitar el pas d'un barri a l'altre i de la forma més ràpida"

Sobre l'autorització d'Adif per actuar en aquest espai, l'alcalde també es va pronunciar en el plenari de finals d'octubre. Segons va dir: "tal com hi va haver autorització per fer l'enderroc, hi ha d'haver d'autorització per plantejar el pas que desitgem entre els dos passejos. S'està gestionant i estem en comunicació directa i continua amb els responsables d'Adif. El projecte més important que ens interessa és facilitar el pas d'un barri a l'altre i de la forma més ràpida. Ens interessa doncs tenir l'autorització per fer un pas més 'pràctic' i posteriorment ja hi hauria un projecte més ambiciós".

Comenta aquest article