Societat

Els actors Imanol Arias i Juan Echanove difondran la gastronomia de la Costa Daurada en el programa "Un país para comérselo" de TVE

Per Redacció

D'esquerra a dreta: Juan Echanove, Josep Poblet, Imanol Arias, Josep Maria Cruset i Octavi Bono

Els actors Imanol Arias i Juan Echanove difondran la gastronomia de la Costa Daurada en el programa "Un país para comérselo" de TVE. Aquest passat divendres 11 de març, els dos actors juntament amb el president de la Diputació de Tarragona –Josep Poblet– i el diputat Josep Maria Cruset, van presentar els detalls del capítol que es dedicarà a la gastronomia de la zona. El programa parlarà del calçot, del peix blau, de la tonyina, la galera, el xató, el vi, el vermut o la coca de recapte, passant per les poblacions de Cambrils, Tarragona, Torredembarra, el Vendrell, Valls, Priorat, Reus i Riudoms.

Delícies gastronòmiques de la Costa Daurada

Així doncs, les delícies gastronòmiques de diferents indrets de la Costa Daurada, tant del litoral com de l'interior, seran protagonistes d'un capítol sencer del programa de TVE "Un país para comérselo" (que s'emetrà els dijous, a les 23,30 h, a La 1), i que està copresentat pels actors Imanol Arias i Juan Echanove. La Diputació de Tarragona patrocina aquest espai televisiu a través del Patronat de Turisme de la Costa Daurada, amb la col·laboració de les oficines i patronats municipals de turisme de Tarragona, Reus, Cambrils, el Vendrell, Torredembarra, Valls i el Priorat, a més de l'Ajuntament de Riudoms. El programa també ha comptat amb la col·laboració de la Colla Vella dels Xiquets de Valls i de diversos empresaris i  particulars.

Galeres de Cambrils

El capítol dedicat a la Costa Daurada, que està previst que s'emeti la propera tardor, s'atura en les excel·lències de productes i especialitats culinàries del territori. L'equip del programa ja ha començat les gravacions, que inclouen una visita als cellers del Priorat; una calçotada a Valls; l'elaboració de plats amb peix blau de Tarragona, les galeres de Cambrils i la tonyina de Torredembarra; l'elaboració de xató al Vendrell; una recepta de coca de recapte feta a Riudoms, i un tast de vermut i avellanes a Reus i de vi pimentat a Santes Creus. El capítol també parlarà dels bombons de vinagre d'Enric Rovira, de les neules i d'altres productes de la gastronomia de la Costa Daurada, i oferirà imatges des de l'aire d'espais culturals i naturals del territori, amb estades als municipis abans esmentats i també a gratallops i al Pla de Santa Maria. La selecció final dels espais i productes que formen part del programa s'ha fet des de la pròpia productora, tot i que han comptat amb l'assessorament del Patronat de Turisme de la Diputació.

En la roda de premsa de presentació d'aquest programa, l'actor Juan Echanove va manifestar que va decidir dedicar un espai a la Costa daurada arran de l'afecte i amabilitat amb què va ser tractat pel Patronat de Turisme de la Diputació a la fira turística Fitur de Madrid. Echanove va lloar els productes de la demarcació de Tarragona, dels que va ressaltar "l’excel·lència i l'orgull amb què es produeixen, així com la consciència de treball col·lectiu". Per la seva part, Imanol Arias va destacar que han volgut transmetre la mediterraneïtat de la demarcació i la seva excel·lència pel que fa a productes, dels quals va destacar el vi del Priorat, que no va dubtar en qualificar com un dels millors del món. Echanove, per la seva banda, va assenyalar que el seu producte preferit és el xató del Vendrell.

Gastronomia, paratges i cultura

"Un país para comérselo" s’emet des del setembre de 2010, amb la finalitat d'acostar l'espectador a la gastronomia, els paratges i la cultura de diferents punts de l'Estat. Enregistrat en alta definició, el programa dedica cadascun dels capítols a un indret diferent. En cada episodi, els dos actors interactuen amb les persones d’una forma amistosa, anant a casa seva, reunint-se amb ells, visitant els horts, cuinant i coneixent l'aspecte humà i cultural des de diversos angles. El programa gastronòmic de TVE té una audiència mitjana de 2,6 milions d’espectadors.

Comenta aquest article