Cambrils ofereix una degustació de fideus rossos a la fira Expotapa del Saló de lEquipament per a lHostaleria (HOREQ) de Madrid
Xavier Martí en el moment de cuinar fideus rossos a la fira Expotapa a Madrid |
El passat dimecres, Cambrils va oferir una degustació de fideus rossos a la fira Expotapa de la cinquena edició del Saló de lEquipament per a lHostaleria (HOREQ) que es va celebrar a Madrid (IFEMA) del 21 al 23 de novembre. El regidor de Turisme de Cambrils Xavier Martí, va cuinar aquest plat com a fil conductor per a promocionar Cambrils com a destinació gastronòmica i els productes de qualitat del mar i la terra que sutilitzen com a matèria prima. Aquesta demostració va servir per parlar del peix que s'utilitza per fer els fideus, per una banda, i de l'oli d'oliva amb DO Siurana de lallioli per laltra.
L'acció es va dur a terme en un expositor amb un mostrador i una cuina interna i va consistir en la presentació de la destinació turística de Cambrils i la seva oferta gastronòmica, així com una degustació de la fideus rossos. En total, es van servir 40 degustacions, que tenir molt dèxit. El regidor va explicar que el mètode show-cooking és una manera més atractiva, que crida latenció, per promocionar les característiques dels productes i la gastronomia i va destacar la importància del contacte directe amb el públic. Martí va afirmar que la previsió és apostar per aquest format en les properes presentacions a la població per difondre al gastronomia.
Expotapa és una iniciativa de la Federació Espanyola d'Hoteleria (FEHR) i el programa Saborea España, que ha permès als professionals conèixer millor, a través de degustacions, la gastronomia de les diferents destinacions que formen part de lassociació per incorporar nous gustos als seus negocis.
Durant tres dies, totes les destinacions de Saborea España van oferir degustacions de formatges, vins, olis i altres productes típics.
Jornada tècnica sobre jornades gastronòmiques
Per altra banda, el passat dilluns, la directora del Patronat de Turisme de Cambrils Amèlia Rico va participar en la taula rodona "Què promoure" en el marc de la Jornada Tècnica sobre Jornades Gastronòmiques que es va celebrar a lEscola de Turisme i Oci de Vila-seca.
Rico va parlar sobre la promoció de productes gastronòmics primaris, receptes o tècniques segons lobjectiu, el tipus de públic, làmbit territorial, el tipus de jornada, els participants i el finançament, entre altres factors.
La directora del Patronat de Turisme va defensar l'aposta per deixar de banda la competència i caminar cap a la suma, com ho fa Cambrils, municipi turístic amb un posicionament en turisme gastronòmic reconegut, quan treballa conjuntament en promoció turística amb els municipis de Salou, Vila-seca, La Pineda Platja i Reus, també amb PortAventura i més recentment amb Sant Carles de la Ràpita en temes purament gastronòmics sota el paraigües de l'associació Saborea España.
La directora del Patronat de Turisme Amèlia Rico en un moment de la jornada |