Informació general

Es redueixen en un 57% els accidents de trànsit urbans en dos anys

Per Raquel Samaniego

Un dels punts negres d'accidents és l'entrada a Cambrils per l'N-340 i a l'alçada del Lidl

Important reducció del número d'accidents a les vies urbanes en només dos anys. El 2008 es van enregistrar a Cambrils fins a 298 accidents de trànsit; el 2009 van arribar fins a 259, que suposa una reducció del 13% respecte l'any anterior, però aquest 2010, tot i que només es té comptabilitzat fins el mes d'octubre, els accidents a Cambrils han baixat fins els 127, el que implica una baixada del 44% en també només un any. Tot i que encara queden per especificar els dos últims mesos de l'any, aquestes dades posen de manifest una davallada del 57% en només dos exercicis. Unes dades que el mateix cap de la Policia Local, Josep Muñoz, defineix com a "sorprenents", tot i que "esperades" gràcies a la feina feta pel seu departament a l'hora de millorar molts aspectes de les vies urbanes.

Aquests resultats s'han aconseguit gràcies a diverses actuacions com campanyes de controls policials, construcció de rotondes, millora de la senyalització vertical i horitzontal, ordenació de carrers en diversos carrers i barris, també implantant sentits únics de circulació, construcció de passos elevats en punts d'especial perillositat, etc.

Detecció de punts negres

El 2008 hi havien localitzats 17 punts negres al municipi, que es caracteritzaven perquè tres o més accidents havien tingut lloc en aquell punt. El 2009 es van passar a tenir 10 punts negres, molts d'ells solucionats amb la instal·lació de rotondes o adequació dels aparcaments. Com explica el cap de la Policia, és el cas de l'avinguda de la Diputació, que també compta amb una reducció molt important d'accidents d'un any a l'altre, concretament el tram entre el Club Nàutic Cambrils i el Pi Rodó. El 2006 va enregistrar 21 accidents de trànsit, mentre que al 2007 en va tenir 12. Va ser al principi d'aquesta legislatura, al 2007 - 2008 quan l'avinguda va a passar a titularitat de l'Ajuntament i es van començar a fer les millores. Arrel de les noves mesures, el 2009 es va passar a tenir 6 accidents en tot l'any.

Com va explicar Muñoz, es van efectuar mesures com la instal·lació de més enllumenat, el que va repercutir que es reduesquin els accidents durant la nit, i l'eliminació de l'aparcament al costat del passeig marítim, que s'ha traduït en "més visibilitat i menys atropellaments de persones que creuaven l'avinguda des de la platja". D'altra banda, també es van canviar els sentits de circulació als barris de Cambrils Badia i Prat de'n Forés, fent que els accidents també minvessin. Un altre punt força conflictiu era tot just davant del restaurant McDonald's, però gràcies a la instal·lació del pas elevat, van baixar molts els accidents, sobretot els de motocicletes.

Rotondes provisionals

Un altre punt negre es localitzava a la intersecció entre l'avinguda de Vilafortuny i Mas de'n Bosch. Per aquest motiu es va instal·lar una rotonda provisional que ha fet que durant tres mesos no hi hagi hagut cap col·lisió entre vehicles. "Són solucions imaginatives fetes amb pocs diners", explicava Muñoz. D'altra banda, també es va construir una rotonda fixa a la intersecció dels carrers de Moragues i Barret i Jaume Ferran, així com entre l'avinguda del Nou Cambrils i l'avinguda d'Adelaida. És en aquesta última via on també existeix un altre punt negre, que és sota el pont de l'N-340 al costat del pavelló municipal. Durant anys, allí s'han encastat nombrosos camions i autobusos que superen l'alçada permesa. La solució que dóna Josep Muñoz, en aquest cas, és el proper enderroc del pont i la construcció d'una rotonda superior que ja complirà amb els metres adients per aquell pas.

Eliminació de les barreres arquitectòniques

Un altre de les mesures que es porten a terme per millorar la mobilitat de totes les persones és la eliminació de les barreres arquitectòniques en totes les actuacions urbanístiques noves que es fan com ara els accessos al pont de Santa Joaquima de Vedruna, a les voreres del carrer del País Basc i al voltant de l'Eixample Platja, i a les voreres del carrer de Moragues i Barret a la Parellada.

D'altra banda, es vol facilitar el desplaçament a peu, tot donant continuïtat als passejos amb plataforma única com es va fer al passeig d'Albert amb el carrer de Gimbernat i Vidal i Barraquer. Ara, les properes obres es faran al passeig de la Salle amb els carrers Alfons i el Cast i Àngel Guimerà.

A la intersecció entre l'avinguda de Vilafortuny i Mas de'n Bosch es va construir una rotonda

Comenta aquest article