La promoció turística de la Costa Daurada posa la mirada als països de l'est
Els cinc representants de l'aliança turística, ahir a l'Hotel PortAventura |
El pla d'accions de la marca Costa Daurada porta un 2011 ben carregat. I la fira que posarà el punt inicial al trajecte serà FITUR, la Fira de Madrid que se celebrarà la setmana vinent. Allí estarà representat Cambrils conjuntament amb Reus, Salou, Vila-seca la Pineda platja i PortAventura sota el paraigües de Costa Daurada. Ahir es van presentar a l'Hotel PortAventura els objectius d'aquesta aliança turística, una unió que no van deixar d'alabar i d'assegurar que funciona de manera "magnífica" per tal de posicionar els municipis del nostre territori al costat de qualsevol altre destinació turística de primer ordre.
I per això treballen intensament per obrir nous mercats, com pot ser el dels països de l'Est, com Ucraïna o Bielorrúsia. Mirant cap als països bàltics, sonen amb força Letònia i Lituània. També tots estan a tocar amb Rússia, un dels països que ha incrementat considerablement la seva presència al nostre territori.
La competència
A la roda de premsa van ser presents el regidor de Turisme de Salou, Alberto del Hierro, la regidora de Reus, Martina Garcia, el de Vila-seca la Pineda platja, Xavier Graset, la gerent del Patronat de Turisme de Cambrils, Amèlia Rico, i el codirector general del parc temàtic, Enrique Fontecha. Van insistir en què la competència no se la fan ells mateixos, sinó que han de competir amb països emergents turísticament com pot ser Turquia, que també presenta una oferta de sol, platja i cultura. Per això, la promoció d'un element característic d'una població es complementa amb l'element característic de la resta, fent que en només 10 quilòmetres el turista pugui trobar tot el que busca.
Les accions que s'emprenen són principalment fires turístiques, que fan que la Costa Daurada estigui present a diversos països d'Europa. Les més fortes per la captació de turistes és la de Fitur a Madrid, la ITB a Berlín, la WTM de Londres i la MITT de Moscú. Altres en les que són presents són: Expovacaciones a Bilbao, Navatur a Pamplona, Vakantiebeurs a Holanda, al Salon des Vacances de Brussel·les i al Salon de Turisme de Toulousse.
Les novetats
A Fitur enguany realitzaran com a novetat un taller infantil que farà que la canalla es diverteixi mentre els acompanyants poden conèixer millor aquesta destinació. També s'ha editat una guia de visites que especifica què i on poden anar a veure a cada població que forma aquesta unió. Al catàleg es detallen monuments, places, platges, etc., que són característiques de cada municipi. D'altra banda, també s'ha ampliat el material de promoció al rus, ja que és cada vegada un mercat més important a la nostra zona.