Informació general

El sector de les telecomunicacions torna a ser el més denunciats pels usuaris a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor durant 2010

Per Berta Ruiz

La regidora de Participació Ciutadana Laura Forcadell i la responsable de l'OMIC Verónica Galiana durant la roda de premsa

Un any més, el sector de les telecomunicacions va ser la primera causa de reclamació per part dels usuaris a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), concretament el 48% del total de les queixes rebudes. Ahir, Dia Mundial del Consumidor, la regidora de Participació Ciutadana de l'Ajuntament –Laura Forcadell– i la responsable de l'OMIC, Verònica Galiana van fer repàs de les dades recollides al llarg de l'any 2010.

Un increment del 24% respecte 2010

Segons va detallar Galiana, el número total d'assistències realitzades durant l'any 2010 pel servei de l'OMIC va ser de 663, xifra que suposa un increment del 24% respecte l'any 2009, quan es van realitzar 535. Recordem que l'OMIC es va posar en marxa l'any 2005, quan va oferir un total de 285 actuacions. En sis anys de trajectòria, l'increment percentual ha estat d'un 133%. Cal destacar que del total d'assistències realitzades, un 65% d'aquestes van ser tramitacions de reclamacions, denúncies i queixes; mentre que el 35% restant van ser consultes d'informació i assistències tècniques. Com a dada destacada, Galiana va apuntar que el 81% de les reclamacions es resolen positivament, mentre que un 6% obté un resultat negatiu.

Les telecomunicacions, el sector amb més reclamacions

Durant l'any 2010, l'oficina va rebre un important nombre de reclamacions contra les empreses de telecomunicacions, a l'igual que va passar al llarg de 2009. D'un any a l'altre, el nombre de reclamacions recepcionades es va duplicar, passant de les 104 a les 208. En aquest punt, Verònica Galiana va comentar que les grans companyies de telecomunicacions tenen moltes mancances quant als seus serveis d'informació i d'atenció als clients. De fet, la causa més comuna d'intervencions en el sector de les telecomunicacions es deu a la contractació dels seveis a través del telèfon o de les noves tecnologies, que dificulten el coneixement de les condicions del contracte. D'altra banda, es mantenen les reclamacions i consultes realitzades respecte a les companyies que ofereixen subministraments com aigua, llum o gas. En aquest punt, destaca el sector elèctric donat els diferents canvis en la facturació i l'increment de tarifes. Li segueixen d'altres sectors com les assegurances, els arrendaments o les botigues d'electricitat i noves tecnologies. Respecte al servei de telecomunicacions i subministraments, cal destacar que des de l'OMIC s'han obert vies de comunicació amb les entitats que ofereixen aquests serveis per agilitzar les resolucions per al consumidor, segons va explicar Verònica Galiana.

Comenta aquest article