Informació general

Última oportunitat perquè la rotonda de la futura variant de l'N-340 no afecti l'entrada a Vilafortuny

Per Lluís Rovira i Barenys



Tram de l'avinguda de Vilafortuny abans d'arribar a l'actual rotonda de l'N-340
Encara queda una darrera esperança perquè la rotonda que s'ha de construir a la variant de l'N-340 per la part nord es pugui desplaçar al límit entre el terme municipal cambrilenc i el de Vila-seca en comptes de fer-ho a l'entrada de Vilafortuny. El director general d'Infraestructures i Planificació de Carreteres, Ricardo Díaz Zoilo, es va comprometre a donar una resposta definitiva sobre aquesta qüestió en el decurs de dues o tres setmanes. Tot i això, aquest possible desviament és, ara per ara, una qüestió molt difícil, ja que, segons ha comentat l'alcalde, Robert Benaiges, després de la reunió, "les obres de la variant estan molt avançades i segons ens ha dit el director general, un canvi de planificació podria suposar un retard d'un any o d'un any i mig en l'acabament de l'obra". D'altra banda, Ricardo Díaz va acollir favorablement la petició que se li va fer en el sentit que la rotonda que es vol fer a la confluència de l'N-340 amb la carretera de Montbrió estigui alineada amb aquesta carretera i amb la futura diagonal cap a mar que es dibuixa al Pla General, en comptes de fer-la desviada cap al sud com volia fer el Ministeri.

En aquesta mateixa visita també es va tractar de l'expropiació de terrenys per a l'extracció d'àrids destinats a les obres de la variant en el tram que va des de la carretera de Montbrió a la riera de Riudecanyes. Segons l'alcalde, "la ubicació dels terrenys que es volia expropiar ens va estranyar moltíssim, ja que estan ubicats en zones protegides per la Generalitat. A més, l'estudi d'impacte ambiental que ens van presentar en el seu dia no deia res d'aquests terrenys. Els hem proposat uns terrenys alternatius en zones allunyades i perifèriques i ens han dit que ho veuen bé".

Aquesta és una de les tres visites que la delegació cambrilenca, formada per l'alcalde –Robert Benaiges–, el regidor d'Obres Públiques –Joan Mas– i el d'Urbanisme –Joan Recasens– van fer ahir al matí a diferents delegacions ministerials a Madrid.

Una altra de les entrevistes va ser amb el subdirector general de Construccions de Renfe, Antonio Gutiérrez Blanco, per parlar del canvi d'ubicació del pàrquing de la futura estació del tren. El subdirector es va mostrar d'acord amb el que plantejaven els representants municipals. Així doncs, on ara hi ha els camps de terra hi anirà el pàrquing de l'estació del tren i l'estació d'autobusos. Els terrenys de sota la via fèrria seran per a ús esportiu i l'alcalde ha manifestat la intenció que les obres de construcció dels dos nous camps de futbol, "que seran de la màxima qualitat possible", segons ha dit, es faci amb la màxima urgència. Està previst que les obres de construcció de la nova via començaran d'aquí a 5 o 6 mesos, però, segons ha comentat l'alcalde, "en aquesta zona el subdirector ens ha dit que s'adaptaran al que nosaltres ens interessi més, en funció que els nous camps de futbol estiguin acabats".

La darrera entrevista del dia va ser amb el director general de Costes del Ministeri de Medi Ambient, José Hernández, per tal de desencallar les qüestions tècniques que faltava resoldre en el projecte del passeig litoral de ponent. En un parell de setmanes el projecte serà acceptat i les obres d'aquest passeig està previst que s'iniciïn a finals d'aquest proper estiu.

Després de la marató de visites a les diferents seus governamentals, Benaiges feia un balanç força posistiu dels resultats obtinguts.

Comenta aquest article