Els responsables del Cambrils Teatre Auditori (CTA) preveuen que l'equipament pugui enllestir-se la tardor de 2013
![]() |
Un moment de la visita a les obres, el passat divendres |
El passat divendres 8 d'abril al matí, el Patronat de Turisme de Cambrils va organitzar una visita comentada per a un grup d'hotelers cambrilencs per conèixer de prop l'estat de les obres del futur Cambrils Teatre Auditori (CTA). La visita va anar a càrrec del seu director, Fernando Cuadrado, que va guiar el grup per les diferents dependències de l'equipament. Un gran espai que comptarà amb un escenari de 14 metres d'amplada i 10 de profunditat, una platea d'unes 600 butaques, un espai de bar, amb terrassa, zona d'administració, vestuaris, una sala polivalent, espai de magatzem, un espai d'audiovisuals i el vestíbul, on també es podran organitzar diferents mostres. També hi va ser present el gerent de l'empresa Ingesòl, Joan Gavaldà.
Un dels equipaments escènics més importants del sud de Catalunya
Al llarg de la visita, Fernando Cuadrado va explicar que el Cambrils Teatre Auditori (CTA) serà un dels equipaments escènics més importants del sud de Catalunya, amb una àmplia programació que tocarà diferents estils de música, teatre, òpera i sobretot, amb una especial atenció a la dansa. També va explicar que es muntaran tres temporades a l'any que seran la de tardor, hivern i primavera, mentre que durant l'època de l'estiu també es podran organitzar alguns espectacles i aprofitar que molts artistes nacionals i internacionals estan de gira per portar els seus concerts fins a Cambrils. A nivell d'organització de congressos, el CTA també tindrà un pes molt important, segons el seu director. Tal com va explicar Cuadrado, "la fórmula de gestió del teatre és a través d'una Epel (Entitat pública empresarial local), per tant, aquesta empresa té l'obligació de crear els seus propis ingressos. És a dir, hi haurà una aportació econòmica de l'Ajuntament, sobretot al principi, però els estatuts de l'empresa l'obliguen a treballar per tenir ingressos. Aquests vindran de la taquilla però també vindran de l'organització de congressos i convencions, i del lloguer dels diferents espais". De fet, segons va comentar, ja té redactat el projecte de gestió bàsic, del qual en deriven un pla de patrocini, un pla de comunicació, un pla de difusió i un pla general de públics.
Les obres, a l'espera que es formi el nou equip de govern
Durant el recorregut per les instal·lacions, també es va preguntar sobre quina és la previsió per a l'acabament de les obres. En aquest punt, el gerent de l'empresa Ingesòl Joan Gavaldà va explicar que de moment no es poden seguir les obres, mentre no passi el període electoral. Segons va dir, "aquesta és una obra molt costosa i l'Ajuntament no vol aportar directament aquests diners. El tema és que si nosaltres demanem un crèdit això imputa com a deute de l'Ajuntament i per llei, això està prohibit. Per tant, farem una fórmula de finançament que estem estudiant, a través d'una concessió. Hem de fer un concurs per a l'adjudicació de la segona fase, i com que som una empresa municipal això ho ha de signar l'Ajuntament, i fins que no passin les eleccions no es podrà fer". Per la seva part, Fernando Cuadrado es va mostrar convençut que el projecte tirarà endavant, "perquè això ja és una realitat". Segons va dir, ja hi ha hagut diferents converses amb constructores, però caldrà esperar a la formació del nou equip de govern.
L'equipament podria enllestir-se la tardor de 2013
La fase 2 de les obres inclourà la instal·lació dels equipaments generals i escenotècnics, mentre que en la fase 3 s'instal·larà tot el mobiliari necessari. Aquestes dues fases es tiraran endavant de manera conjunta i es preveu un termini d'execució de 18 mesos. Joan Gavaldà va precisar que de cara a la tardor de 2013 podrien enllestir-se les obres.
![]() |
Aspecte de l'escenari |