Informació general

ICV-EUiA presenta les seves principals propostes per impulsar a l'àrea metropolitana del Camp de Tarragona

Per Redacció

Un moment de la roda de premsa conjunta d'ICV, ahir

ICV-EUiA va explicar ahir en roda de premsa quines són les principals propostes del partit per a l'àrea metropolitana del Camp de Tarragona. A la roda de premsa hi van ser presents els alcaldables d'ICV per Cambrils –Salvador Matas–, Arga Sentís per Tarragona i Ernest París per Reus.

Mancomunitat voluntària de serveis municipals i creació d'un ens amb capacitat de gestió i representació

En aquesta roda de premsa conjunta, els candidats d'ICV van remarcar que "som una força modesta, però amb el valor de la coherència. Una coherència territorial que no és un simple exercici estètic, per quedar bé, sinó una resposta que la gent de tots els nostres pobles i ciutats ens demana i ens agraeix. Perquè no és millor servidor de la ciutadania d'aquesta zona el qui més s'engalana amb la bandera del campanar del seu poble, sinó qui és capaç d'aconseguir acords, sinergies, capacitat de pressió a nivell nacional, projectes compartits i sortides comunes". Després de dècades de construcció de l'àrea metropolitana, segons ICV, només hi ha tres àmbits comuns de gestió administrativa: un consorci d'abastament d'aigua, un consorci d'eliminació de residus i un autoritat de la mobilitat, mentre que en la resta de qüestions no hi ha una gestió comuna. En aquest punt ICV va presentar una proposta doble: per la via de la mancomunitat voluntària de serveis municipals, iniciar de manera immediata l'efectiva coordinació i prestació conjunta o coordinada de determinats serveis; i per la via d'una llei específica, la creació d'un ens amb capacitat de gestió i representació, que sense duplicar estructures exerceixi per delegació determinades competències actualment atribuïdes als municipis, als Consells Comarcals i a la pròpia Generalitat.
 
Propostes d'ICV en matèria de mobilitat i transport
 
Quant al tema de la mobilitat, des d'ICV es reclamen una sèrie de millores econòmicament viables i temporalment immediates. La formació ecosocialista proposa la creació d'una xarxa de rodalies amb noves estacions a Roda, Creixell, Llevant, Ponent, La Plana i Bellisens, amb una freqüència mínima de 30 minuts (i de 15 minuts en hores punta), i una variant de Picamoixons per donar servei directe a Valls i millorar les freqüències. Pel que fa al Tramcamp, la traça que deixarà la línia de la costa, segons ICV, ha de ser aprofitada de manera immediata per un sistema tramviari. També demanem l'explotació única de les línies urbanes i interurbanes del Camp i l'explotació conjunta i coordinada del transport públic per tren i per autobús; un control de qualitat continu i exigent de les concessionàries de transport interurbà; un Corredor del Mediterrani centrat en mercaderies i un intercanviador d'eixos a l'Arboç, que permetria donar servei en alta velocitat a les principals estacions urbanes de la zona.

Comenta aquest article