La Generalitat exigirà a Renfe combois nous en les línies Barcelona-Tortosa i Barcelona-Reus arran d'una proposta d'ICV-EUiA
![]() |
Aspecte de l'estació de tren de Cambrils |
La diputada dICV-EUiA la cambrilenca Hortènsia Grau ha aconseguit que la Comissió de Territori i Sostenibilitat aprovés ahir, per unanimitat, una proposta de resolució per a que la Generalitat demani a l'operadora Renfe que substitueixi el material mòbil tipus 440/470 i 448 assignat a les línies Barcelona-Reus i Barcelona-Tortosa per trens nous de prestacions adequades als requeriments dels usuaris. Segons Grau, amb aquesta millora es vol acabar amb "el greuge i la discriminació" que aquesta situació suposa per als usuaris del Camp de Tarragona i Terres de lEbre.
Durant la seva intervenció en la Comissió, Grau ha mostrat la seva satisfacció perquè la proposta beneficiarà a les persones usuàries daquests nous trens amb "més capacitat, que poden viatjar fins a 160 km/h escurçant els temps de trajecte, amb més capacitat i a més, adaptats per a les persones amb mobilitat reduïda. Així, Grau ha recordat que la renovació dels trens prevista, amb la incorporació dels 449, ja sha realitzat a les diferents línies dEspanya i només quedaven pendent les dels corredors Barcelona-Reus i Barcelona-Tortosa, que RENFE anunciava per al darrer trimestre de 2010, tot i que encara no s'havia realitzat.
També es demanen obres de millora i modernització de les estacions de la demarcació tarragonina
De la mateixa manera, la proposta de resolució presentada pel grup parlamentari dICV-EUiA també demana que la Generalitat faci gestions davant el Ministeri de Foment per a la programació i lexecució de les obres de millora i modernització de les estacions de la demarcació de Tarragona que estan pendents, així com per a lestabliment dun conveni amb la Generalitat de Catalunya relatiu als serveis datenció als viatgers en aquestes estacions. Una de les altres peticions de la resolució és instar a la Generalitat a fer les gestions davant del Govern de lEstat per a que es dugui a terme lestudi de viabilitat de noves estacions-baixadors, en les línies Barcelona-Tortosa i Barcelona-Reus, que, aprofitant la infraestructura existent donarien resposta a les necessitats de mobilitat i anirien articulant el sistema de rodalies del camp de Tarragona, segona àrea metropolitana de Catalunya. En aquest sentit, es millorarien els greuges existents en ambdues línies tant dinfraestructura com de serveis i informació als viatgers, qüestió que es degrada poc a poc com la recent eliminació del servei de venda de bitllets a l'estació de Móra la Nova.
Durant la Comissió de Territori i Sostenibilitat també s'ha discutir sobre la implantació del Tramcamp per forçar que el govern compleixi el calendari previst de l'estudi d'implantació que esta recollit en el Pla de desenvolupament Urbanístic de làmbit central del Camp de Tarragona.