La III Jornada de Promoció i Publicitat Turística, Publicity, se centra en noves eines de comunicació creatives per afrontar la crisi econòmica
Renan Rubert, sènior Partnership Manager de TripAdvisor, va encetar la primera taula rodona |
Prop de 100 persones van participar, ahir al matí, a la III Jornada de Promoció i Publicitat Turística, Publicity, organitzada pel Patronat de Turisme de Cambrils. Aquesta edició, de caràcter biennal, es va celebrar a l'Hotel Tryp Port Cambrils i tenia com a lema "Temps difícils, solucions creatives", amb l'objectiu d'oferir als participants eines pràctiques i creatives per afrontar la situació econòmica global, a través de l'experiència de diferents professionals del món turístic i publicitari.
Enguany es van dur a terme 3 taules rodones. La primera, sota el títol de "Nous Canals de Comunicació", va fer referència a mètodes que segueixen actualment les persones per escollir una destinació turística, per exemple, de com s'informen a través de pàgines webs, com TripAdvisor, de llocs per visitar, menjar o dormir o com comparteixen les fotos dels viatges amb els amics a través de les xarxes socials.
La segona taula rodona va tenir, com a tema central, el "Publicity" i, la tercera taula va fer referència a "Noves accions de promoció i RRPP". Per acabar la Jornada, es va fer una conferència, a càrrec de Miquel Àngel Violan -autor del llibre 'El mètode Guardiola' sota el títol Costos baixos, ocupacions altes: les noves estratègies de comunicació low-cost.
La III Jornada Publicity va comptar amb ponents com Renan Rubert, sènior Partnerships Manager de Tripadvisor; Assumpció Huertas, professora de Publicitat i Relacions Públiques de la URV, Gonzalo Moreno, community manager de Minube; Jaume Gené, professor de Màrqueting de la URV; Saül Gordillo, periodista; Aitor Jiménez, cap de comunicació i gestor desdeveniments esportius de 8Media (Octagon); Trina Milán, social media consultant de lagència Elogia; Joan Morales; director de la revista Descobrir Catalunya; Joan Baigol, gerent de Turisme de Lleida; Joaquín Miranda, director gerent de la Sociedad Mixta de Turismo de Gijón; Jesús Blanco, director gerent de Zaragoza Global i Montserrat Grau, degana del Collegi de Publicitaris i RRPP de Catalunya.
Dos estudiants de la URV guanyen els premis Publicity
Un cop acabada la conferència de Violan, el jurat dels Premis Publicity a la creació d'anuncis turístics va comunicar que l'anunci guanyador era el de Sidney, de Juan Manuel Molleví i Carla Torredemer, estudiants de la Universitat Rovira i Virgili, que es van emportar dues entrades i allotjament per assistir a la propera edició del Festival de Publicitat El Sol. La segona posició va ser per Marta Larruga i Albert Jou, també de la URV, que van fer el treball sobre Nairobi, i van guanyat dues videoconsoles Wïi, gentilesa de Mediamarkt. Marta Castillo i Álvaro Jiménez de la Universitat Pompeu Fabra van quedar tercers amb un treball sobre el Cap de Creus i van ser obsequiats amb dues subscripcions a la revista Descobrir Catalunya.
Els guanyadors dels premis Publicity amb l'alcaldessa de Cambrils i el regidor de Turisme |
Els assistents d'enguany a la III Jornada en una de les sales de l'Hotel Tryp Port Cambrils |