Informació general

Veïns de Vilafortuny es queixen per la dificultat de donar d'alta línies telefòniques i la instal·lació d'ADSL

Per Judit Pinazo



La centraleta de l'empresa Telefònica a Vilafortuny es troba situada al costat del vial del Cavet
Els problemes amb les telecomunicacions als barris de Cambrils provoquen un degoteig constant de queixes a diferents àmbits. En els últims dies la redacció de Revista Cambrils Diari Digital ha atès nombroses trucades que responen a queixes de consumidors, sobretot veïns de Vilafortuny, que tenen seriosos problemes per poder donar d'alta una línia telefònica o bé per sol·licitar el servei d'ADSL.

L'any passat l'empresa Telefònica va instal·lar una nova centraleta a Vilafortuny per millorar i adequar el servei d'aquesta zona del municipi, ja que s'havia quedat endarrerit i necessitava adaptar-se a les noves demandes, sobretot pel que fa a la instal·lació d'ADSL. Tot i això, sembla ser que el servei és insuficient, ja que Vilafortuny continua creixent i cada cop són més els clients als quals s'ha de prestar servei.

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor, OMIC, també  ha rebut diverses queixes relacionades amb aquesta problemàtica que afecta veïns de Vilafortuny i asseguren que els és molt complicat solucionar-les ja que l'empresa Telefònica assegura que no pot donar servei d'ADSL fins que no es posi una nova centraleta perquè amb la que hi ha actualment no es dóna l'abast.

Un altre dels motius de les queixes relacionades amb les telecomunciacions és l'activació de línies telefòniques. En aquest cas, però, la problemàtica és generalitzada en tot el municipi. Segons l'OMIC són molts els consumidors que es dirigeixen a les seves oficines per queixar-se sobre el temps que han d'esperar per tenir donada d'alta una línia telefònica. Des de l'OMIC ens han asseguretat que fan el possible, però que sovint resulta complicat trobar-hi una solució, ja que legalment l'empresa disposa de 60 dies naturals per donar el servei. Aquest temps d'espera pot semblar exagerat, i de fet ho és, però és el temps legal. La pregunta que es fan molts consumidors és per què han d'esperar tant per poder disposar d'un servei tan bàsic com aquest.

Tot i que aquest aspecte resulta complicat de solucionar, l'OMIC ens ha assegurat que sí que troben solucions per a aquells clients que tot i no disposar de la línia telefònica els cobren el manteniment durant els mesos d'espera. Segons l'OMIC en aquests casos, habitualment, s'acosengueix que donin la raó al consumidor.

Comenta aquest article