L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor resol el 85% dels expedients tramitats l'any 2011
![]() |
Carme Cros i Verònica Galiana van presentar la memòria de l'OMIC de l'any 2011 |
LOficina Municipal dInformació al Consumidor (OMIC) va resoldre positivament, lany 2011, un 85% dels expedients tramitats. Ahir al matí, la regidora de Promoció Econòmica de lAjuntament de Cambrils Carme Cros i la responsables de lOMIC Verònica Galiana van presentar la memòria anual de lOMIC coincidint amb el 50è aniversari del Dia Mundial del Consumidor. En concret, l'any passat es van resoldre 363 medicacions de caràcter positiu, 14 de caràcter negatiu, 8 es van arxivar, 13 es van traslladar a un altre organisme, 5 encara sestan tramitant, 4 van acabar en denúncia, 8 en queixa i 12 arbitratges.
El número total dassistències durant el 2011 van ser 623, de les quals, 427 van ser denúncies i queixes i 196 van ser consultes dinformació i assistències tècniques. Tal com va apuntar Galiana, el sector de les telecomunicacions és el més habitual i lany passat es van registrar 208 reclamacions (49%), seguit del sector de serveis públics amb 80 reclamacions (18%). Referent a les consultes, la responsable de lOMIC va explicar que un 29% han estat de telecomunicacions, un 15% sobre subministraments i un 11% sobre serveis bancaris.
Un servei que es va crear lany 2005 i que ha incrementat les consultes un 119%
Galiana va apuntar que lincrement percentual de consultes des de lany 2005 quan es va posar en funcionament el servei ha estat dun 119% i va explicar que lany 2011 ha estat un any on sha aconseguit un major grau de resolució de les reclamacions dels consumidors, sense cap necessitat danar per via judicial. La responsable va afirmar que aquest servei està consolidat i va explicar que la majoria dassistències, un 82%, es fan a través de visita presencial i que també reben queixes d'altres organismes o ajuntaments.
Per la seva banda, Carme Cros va destacar laposta que fa el govern de lAjuntament de Cambrils per mantenir el servei tot i les dificultats econòmics. El pressupost per enguany del servei és de 13.804 euros anuals, la mateixa xifra que lany 2011 i va refermar la voluntat de la regidoria de facilitar aquest servei perquè "el ciutadà no se senti desprotegit".
LOMIC és un servei que presta dimarts i dijous a lAjuntament amb cita prèvia i també sadmeten consultes telefòniques i per correu electrònic o visites urgents si el problema ho requereix. El servei està centrat en els següents eixos: serveis dinformació, orientació i assessoraments; atenció a reclamacions i denúncies; medicació entre el reclamant i el reclamat; campanyes de sensibilització i formació a la ciutadania i derivació de les reclamacions al Sistema Arbitral de Consum.