L'absentisme i la desescolarització afecta un centenar de nens i nenes del municipi en edat escolar
D'esquerra a dreta, Agustí Carles, Ramón García Mateos i Hortènsia Grau, ahir en roda de premsa |
Aquest vol ser un programa amb l'objectiu de vigilar el compliment de l'escolaritat obligatòria de tots els joves i infants en edat d'escolarització del municipi, aquells amb edats entre els 6 i els 16 anys. El programa ha estat elaborat per Esther Huguet i Agustí Carles, dos tècnics professionals del món de l'educació social i la mediació familiar i hi participen activament els serveis socials de l'Ajuntament, els de la Generalitat i la Policia Local del municipi, tot plegat coordinat per l'Àrea d'Enseyament.
Comissions Socials
El passat mes d'octubre es va començar el treball de recerca amb la col·laboració de tots els serveis educatius del municipi i el mes de gener es van iniciar les Comissions Socials, l'òrgan a través del qual es coordinen tots els casos d'absentisme i desescolarització del municipi. Formen part d'aquest òrgan el Centre Educatiu de l'Alumne, els educadors de l'EBASP Equip Bàsic d'Atenció Social Primària, del Departament de Benestar i Família, l'EAP Equip d'Atenció Psicopedagògica, del Departament d'Ensenyament de la Generalitat i l'Equip Municipal d'Absentisme. Les Comissions Socials fan una anàlisi del cas i es determina el tipus d'intervenció. Segons Agustí Carles "les comissions serveixen per treballar d'una manera més individualitzada, treballar directament amb les famílies i preparar el centre per acollir alumnes amb absentisme, per tal que la tornada del menor al centre sigui tan acollidora com sigui possible".
El regidor d'Ensenyament Ramón García Mateos va destacar la importància del programa "és molt important el fet que el programa existeixi, ja que sovint la desescolarització de joves els condueix a altres problemàtiques de futur, com és la possibilitat de no trobar una feina qualificada. A més, l'escola és un dret que tenen els nens i n'han de poder gaudir". García Mateos va destacar també que sovint la problemàtica de l'absentisme ve marcada per les desestructuracions familiars i per la falta d'interès de la famíla de l'alumne, entre d'altres.