Informació general

La ministra de Foment diu que no es farà gratuït el peatge de Cambrils mentre durin les obres de la variant de l'N-340

Per Lluís Rovira i Barenys, Judit Pinazo



Aspecte de l'Ap-7 al seu pas per Cambrils, ahir al migdia
Cambrils es quedarà sense la gratuïtat del peatge i sense el tercer carril de l'autopista, segons la resposta que la ministra de Foment, Magdalena Álvarez va donar al senador de l'Entesa Catalana de Progrés, Lluís Aragonès. El senador va formular la pregunta en el ple de la Comissió de Foment del Senat, una pregunta que girava al voltant dels dos temes abans esmentats.

 Per una banda, Lluís Aragonès demanava l'alliberament del peatge de Cambrils mentre durin les obres a l'N-340 ja que, com va dir, "les obres compliquen i col·lapsen enormement la circulació per l'única via lliure de peatge, de titularitat estatal, que enllaça els municipis de la costa. L'execució de l'obra, amb una duració que es preveu, encara, de dos anys i mig, a l'estiu es complicarà molt més i aquest fet comportarà un gran perjudici per a la temporada turística"

Pel que fa al tercer carril Lluís Aragonès va manifestar que tant els ajuntaments de Cambrils com el de Reus i el de Mont-roig així com tots els sectors socioeconòmics i els representants de tots els grups polítics de la zona "coincidim a manifestar la nostra preocupació, així com una certa perplexitat perquè el tercer carril de l'autopista acabi a la sortida de Salou-Vila-seca i no arribi fins a la següent, que és la de Cambrils, municipi turístic de primera magnitud que, a més, té una aliança estratègica amb Salou i amb Vila-seca la qual cosa està significant un fort creixement de la zona".

Ni gratuïtat ni tres carrils

La resposta de la ministra va ser donar carbassa a les dues peticions formulades. Respecte a la gratuïtat del peatge de Cambrils la ministra va dir que en comptes d'això, la proposta del Ministeri havia estat oferir una alternativa de les mateixes característiques que l'AP-7 però gratuïta, referint-se a la variant de l'N-340 que a hores d'ara s'està construint. Segons la ministra, "aquesta alternativa amplia encara més la capacitat de resposta d'aquest tram i, per tant, crec que és una millor solució". La mateixa ministra va dir que davant aquest notícia dolenta en venia una de bona, "no són dos anys i mig els que falten per posar en servei l'obra sinò un i mig perqué la variant estarà enllestida a la tardor de 2007".

Pel que fa als tres carrils de l'autopista, Magdalena Álvarez va dir que donat l'actual volum de trànsit d'aquest tram de l'AP-7 entre Vila-seca i Cambrils, "és suficient l'existència de dos carrils per sentit per a donar un servei adequat".

Sorpresa al consistori

La resposta negativa de la ministra de Foment -Magdalena Álvarez- va agafar per sorpresa a l'alcalde -Robert Benaiges-. En conèixer la notícia, l'alcalde, va afirmar que no entèn com una petició que s'ha fet des de moltes parts del territori rep aquesta resposta tan negativa. Benaiges va afirmar que és conscient que un cop finalitzades les obres de la variant de l'N-340, es resoldran els problemes de retencions que ocasiona el pas de la nacional per dins del municipi, "però crec que dir que no a la gratuïtat significa que la ministra no ha entès absolutament res". Segons Benaiges  "un cop més es consolida un greuge i un problema que no té manera de resoldre's per cap de les administracions que passen per la gestió de l'estat, sigui el govern del color que sigui. Em sap greu dir-ho perquè en aquest moment per ideologia política hi ha sintonía, però pel que sembla no n'hi ha per resoldre els problemes que veritablement ens afecten".

Referent a l'ampliació del tres carrils de l'AP-7 entre Vila-Seca i Cambrils, Benaiges va afirmar que "no es pot entendre perquè hi ha un desdoblament en una part del territori i en l'altra no. Em pregunto que té una part del territori que no tingui l'altra, això ho haurà d'explicar la ministra". Segons declaracions de l'alcalde  per fer front a la resposta de la ministra està previst que es plantegin una serie de reivindicacions des de diferents àmbits, encara per definir.

Comenta aquest article