S'organitzen diverses activitats per celebrar el Dia Mundial del Consumidor
Un dels punts d'informació de l'OMIC s'ha instal·lat aquest matí al costat del mercadet ambulant del passeig d'Albert |
Al mateix temps, lOMIC també realitza tasques de prevenció, difusió, conscienciació i aprenentatge en el consum per donar a conèixer els drets del consumidor. Amb aquesta finalitat avui hi hauran instal·lats dos punts d'informació, un al Mercat Municipal de la Vila i l'altre al mercadet ambulant del passeig d'Albert, en què s'informarà sobre els drets i deures dels ciutadans com a consumidors per tal de comprar amb garanties.
A partir d'avui també es posa en marxa "L'espai de consum" a Ràdio Cambrils. Els ciutadans podran trucar al telèfon 977 363 405 i deixar consultes relacionades amb temes de consum. Cada quinze dies s'emetrà el programa on es donarà solució a les preguntes dels consumidors. Avui s'emetrà el primer programa de les 11 a les 12 hores.
Per altra banda a la web municipal, a l'apartat de Participació Ciutadana i sota el nom "L'espai de les alertes", a partir d'avui també s'hi poden trobar consells i recomanacions sobre consum. A Revista Cambrils d'aquest mes també s'hi poden trobar uns quants consells de consum, útils de conèixer abans d'anar a comprar. El regidor de Participació Ciutadana Salvador Matas va anunciar ahir en roda de premsa que des de l'Ajuntament es fa una crida a la constitució d'una associació de consumidors "des de l'Ajuntament animen que si hi ha gent interessada en aquesta temàtica estem oberts a plantejar la creació d'una associació que pugui exercir tasques més socials".
En motiu de la diada avui a les 20h del vespre la sala d'actes del Centre Les Basses acollirà una xerrada sobre consum a càrrec del Coordinador pedagògic de l'escola de Consum de Catalunya -Josep Bonill-
En el primer any de funcionament l'OMIC ha atès 285 consultes. D'aquestes, 197 han estat reclamacions, mentre que 88 han estat consultes d'informació i assistències tècniques. La majoria de les consultes i reclamacions estan relacionades amb el sector dels serveis, és a dir qüestions al voltant de l'aigua, la llum, el telèfon, els mòbils, el funcionament de correus, etc.