Societat

La Costa Daurada i les Terres de l'Ebre es promocionen a Londres

Per Redacció

Imatge d'una de les reunions a l'estand de l'Agència Catalana de Turisme

Entre els dies 5 i 8 de novembre, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona ha promocionat la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre a Londres, assistint a una de les fires turístiques més importants del món, la World Travel Market. El recinte firal ExCeL London ha estat la seu de la fira.

Representants del Patronat de Turisme de la Diputació, amb la presència del vicepresident primer de la Diputació de Tarragona, Albert Vallvè, han promocionat l’oferta turística de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre a Londres. Dins el marc de la fira World Travel Market, una de les fires turístiques més importants a nivell mundial, la demarcació de Tarragona ha participat dins de l’estand de l’Agència Catalana de Turisme, amb un espai diferenciat per cadascuna de les marques que gestiona el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. La World Travel Market va acollir expositors de diferent tipologia, des d’organismes de promoció de destinacions a operadors turístics, agents de viatge, empreses de viatges en xarxa, tecnologia i associacions empresarials.

Reunions amb agents del sector turístic

Durant els dos primers dies de la fira, reservats pel públic professional, els representants del Patronat de Turisme de la Diputació van mantenir diverses reunions amb diferents agents del sector turístic. Així, van fer-se reunions amb companyies aèries, com Ryanair i Jet2; mitjans de comunicació i empreses de comunicació; operadors turístics, com Thomas Cook, o associacions d’agents de viatge, com l’ABTA –dels agents de viatge britànics-.
La Costa Daurada va assistir a la World Travel Market sota la fórmula de córner internacional, per tal de tenir una presència unificada i coordinada entre el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i els patronats de turisme de Cambrils, Salou, l’Hospitalet de l’Infant, Tarragona, Torredembarra, El Vendrell i Vila-seca, a més del Pla de Competitivitat Turística de la Tarraco Romana i PortAventura. Per la seva banda, Terres de l’Ebre assisteix directament representada pel Patronat de Turisme de la Diputació.

El mercat britànic, el segon més important a la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre durant 2011

Pel que fa a la importància del mercat britànic al territori, cal destacar que durant el 2011 va representar el 21% del total de la demanda estrangera, esdevenint el segon mercat internacional emissor en importància a la Costa Daurada i a les Terres de l’Ebre, en totes les fórmules d’allotjament. Des del Patronat de Turisme de la Diputació es desprèn una sensació positiva arran de la visita a la World Travel Market pel que fa a l’evolució del mercat britànic, preveient una lleugera tendència a l’alça per a l’exercici 2013, tant a través dels operadors turístics tradicionals com a través de les principals plataformes de comercialització en xarxa.

Comenta aquest article