Informació general

L'Ajuntament suprimeix l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC)

Per Lluís Rovira i Barenys

Imatge de les dependències de l'OAC, on es prestava el servei de l'OMIC

La regidoria de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Cambrils ha suprimit el contracte de serveis que tenia amb una empresa externa per gestionar l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), que suposava un cost de 17.600 euros anuals per al consistori, segons va informar ahir el propi Ajuntament.
Aquest servei, que fins ara es prestava a la seu de l'OAC, disposava de dos dies d’atenció al públic, i deixarà de prestar el seu servei a finals d'aquest mes de desembre. Segons la nota de premsa oficial, "els ciutadans que vulguin presentar reclamacions o informar-se sobre temes relacionats amb consum són derivats al servei que presta el Consell Comarcal del Baix Camp". En la nota de premsa també s'assegura que "tot i que el servei no és obligatori, l’Ajuntament estudia fórmules per tal de continuar oferint aquest assessorament amb personal propi i, evitar així el cost extra que suposava aquest contracte per a les finances municipals".

Un servei que s'havia posat en marxa l'any 2005

L’OMIC va començar va entrar en funcionament l’any 2005 i els dos primers anys es va fer amb una externalització del servei a la Unió de Consumidors de Catalunya. Al llarg d'aquests anys el servei havia anat incrementant les consultes dels ciutadans, un 119% des de l'any 2005, tal i com es va manifestar en la roda de premsa que a meitats del passat mes de març van fer la regidora de Promoció Econòmica, Carme Cros, i la fins ara responsable de l'OMIC, Verònica Galiana en motiu de la presentació de la memòria corresponent a l'any 2011. Precisament en aquesta compareixença davant la premsa, coincidint amb el 50è aniversari del Dia Mundial del Consumidor, es va dir, per part de la responsable de l'OMIC que aquest servei "estava consolidat". Per la seva banda, la regidora Carme Cros va manifestar que
la voluntat de la regidoria era facilitar aquest servei perquè "el ciutadà no se senti desprotegit". Cal dir que en aquella roda de premsa es va xifrar el preu d'aquest servei en 13.804 euros, "per error", segons s'ha confirmat ara des del consistori.
Des dels seus inicis, l’OMIC ha tingut una trajectòria positiva i creixent en usuaris, fins arribar a les més de 600 assistències realitzades el 2010 i 2011. Les principals reclamacions que ha atès l’Oficina han estat relacionades amb Telecomunicacions,  un 49% el 2011, i serveis públics municipals, un 18% el 2011

"Economia de guerra"

El tancament de l'OMIC, doncs, s'emmarca en una nova tongada de retallades i restriccions que es preveu que l'ajuntament apliqui de manera imminent i que recolliran els propers pressupostos municipals. De fet, ahir mateix l'alcaldessa, en una entrevista a la TD Camp, ja va parlar de que s'haurà d'aplicar una "economia de guerra" per al 2013.

Comenta aquest article