Informació general

La rotonda de l'antiga N-340, gairebé enllestida

Per Lluís Rovira i Barenys

Aspecte de les obres de la nova rotonda, entre el carrer de Pere III i l'avinguda de Josep Vidal i Barraquer

Les obres de la nova rotonda que enllaçarà els barris de l'Eixample i la Pallissa estan força enllestides i es preveu que a principis del proper mes de març es puguin donar per acabades. Avui fa tot just tres mesos que s'iniciaven aquestes obres, que tenen un pressupost de 168.000 euros finançats amb els fons rebuts pel Ministeri de Foment i que formen part de la partida de desafectació de la N-340. La nova rotonda permetrà una connexió directe entre els barris de l'Eixample i la Pallissa i, també, suposarà uns canvis importants en la circulació de la zona.

Carril sud pel carrer Baix Camp

Un dels canvis més significatius que suposarà l'entrada en funcionament de la nova rotonda és que els vehicles que circulin en direcció sud, a partir de la rotonda, continuaran el seu trajecte pel carrer del Baix Camp, passaran pel costat de l'Ermita i enllaçaran amb l'antiga N-340 a la rotonda de la carretera de Montbrió. És a dir, el tram des de la nova rotonda fins a la rotonda de la carretera de Montbrió aprofita l'entramat urbà ja existent al carrer del Baix Camp, sense cap modificació.

Nova zona d'aparcament

Una de les novetats que aportarà l'enllestiment de les obres és que s'adequarà una part de l'antiga N-340, des de la nova rotonda fina a l'alçada del carrer de Barcelona, com a nova zona d'aparcament. En aquests mesos d'obres, els veïns de la zona ja l'han utilitzat com a aparcament provisional. La intenció de l'Ajuntament és, doncs, senyalitzar aquest espai com zona d'aparcament.

Eliminació del pas subterrani del carrer de Ramon Berenguer IV

Un cop enllestida la rotonda l'Ajuntament té la intenció de tapar el pas subterrani sota l'antiga N-340 que enllaça els carrers de Ramon Berenguer IV amb el de Jacint Verdaguer. El pas es taparà i s'habilitarà un pas de vianants a l'antiga N-340 que podria estar regulat per uns semàfors, aspecte que a hores d'ara s'està estudiant. Aquesta adequació comportarà la retirada d'un tram de barana i la construcció d'una rampa d'accés pels vianants per salvar el desnivell que hi ha a la part del carrer de Ramon Berenguer IV. Aquestes obres aniran a càrrec de Becsa, la mateixa empresa que està fent la nova rotonda.
Pel que fa a un futur desballestament del pont de l'antiga N-340 que travessa la riera d'Alforja, el projecte està en estudi i no es descarta l'aprofitament de les actuals pilastres com a base del nou pont, rebaixant-les fins el nivell dels altres ponts que hi ha a la riera.



Comenta aquest article