El trencament duna canonada deixa anar les aigües residuals pel barranc de la Mare de Déu del Camí
Aspecte que presentava el tram final del barranc el dia 17 de setembre amb un important cabal daigües residuals |
La canonada que discorre pel lateral de la llera del barranc de la Mare de Déu del Camí, es va trencar quan li van caure al damunt les pedres descullera que enguany shan col·locat a la part final daquest barranc. Aquestes pedres descullera es van col·locar a principis daquest mateix any durant les obres de remodelació del barranc i de la zona propera. La canonada es va trencar just a sota del pont de la via del tren, don va començar a sortir la porqueria que es va anar acumulant a la desembocadura del barranc, a tocar de la platja. Així que es va trencar la canonada, que recull les aigües residuals del polígon de Belianes i una part de la Parellada, i va començar a sortir la porqueria, les olors a la zona van ser insuportables, per la qual cosa alguns veïns van fer arribar el seu malestar a Revista Cambrils. No obstant, Joan Pau Casquero regidor de Serveis Generals no té constància de cap queixa; jo no nhe tingut directament o com a mínim a mi no mhan arribat va manifestar.
La solució
Per evitar que la porqueria continués baixant barranc avall, al pont immediatament superior al trencament es va fer un desviament provisional que connectava la canonada amb la claveguera del carrer de Venus. A més, a la passarel·la de vianants que hi ha al final de tot del barranc es va penjar una bomba que xuclava la porqueria i la conduïa directament cap a la canonada que va arran de la costa cap al Dorado. Molt probablement les aigües residuals acumulades a la desembocadura del barranc han filtrat pel subsòl, encara que superficialment no van arribar al mar, tal com diu linforme previ a la valoració dels danys.
Els aiguats caiguts durant el mes de setembre van fer que laigua baixés pel barranc amb molta força. En aquest tram final del barranc va provocar el descalçament de les pedres i les conseqüents destrosses. Joan Pau Casquero va explicar que sota el pont de la via del tren hi ha pous que no tenen la tapa fixa i quan les pluges són fortes la tapa salta i la canonada somple de pedres, fang i sorra.
El mur de contenció
A la zona al voltant del pont de la via del tren es reconstruirà la llera del barranc tal i com estava abans que es trenqués la canonada. A la zona de la desembocadura, seliminarà el mur de contenció i seixamplarà la sortida natural del barranc, on shan acumulat terres i plantes. Amb motiu de les imminents obres de protecció del litoral de ponent saprofitarà per fer una nova canonada per a les aigües residuals enretirada de la línia de costa que eviti els problemes dentrada daigua de mar i de sortida de porqueria.
La canonada
Com hem dit, la canonada trencada recull les aigües residuals del polígon de Belianes i part de la zona de la Parellada. Aquesta canonada arriba fins a la platja seguint el recorregut del barranc de la Mare de Déu del Camí. Des dallí segueix arran de mar fins a lestació de bombament del Dorado, on també hi fan cap les aigües de les urbanitzacions. Totes juntes són bomb ades cap lestació del Parc del Pescador, on un impulsor les condueix cap a la depuradora.
El cost de les reparacions
Joan Pau Casquero va explicar que la responsabilitat de tot això és de lACA, tot i que de moment haurà de ser lAjuntament qui assumeixi el cost de les reparacions, que en aquest cas es calculen entorn dels 25.000 euros, amb un pressupost especial o el que sigui. Després es presentarà a lACA i pot ser que ens arribi una subvenció, va manifestar.