Expectació per conèixer els detalls de la Via Catalana per la Independència
![]() |
Joan Ball-llosera, coordinador de l'ANC de Cambrils, va explicar els detalls de la Via Catalana per la Independència del proper 11 de setembre |
La sala d'actes del Centre Cultural es va omplir, ahir a la tarda, per assistir a la xerrada informativa de l'ANC de Cambrils sobre la Via Catalana per la Independència. El coordinador de l'ANC local, Joan Ball-llosera, va ser l'encarregat d'explicar els detalls de la cadena humana que recorrerà Catalunya de dalt a baix el proper 11 de setembre. Com a preàmbul, Ball-llosera va explicar que la cadena humana que es vol fer en el territori català ja té precedents en la cadena bàltica, prèvia a la independència d'Estònia, Letònia i Lituània, que va tenir lloc el 23 d'agost de 1989 i que va aplegar gairebé dos milions de persones. De totes maneres, un dels objectius de la Via Catalana, tal com va informar el coordinador local, és que sigui contínua i simultània, cosa que la Bàltica no va arribar a ser.
Logística força complicada
La Via Catalana s'ha partit en 722 trams i en cada tram s'hi compta al voltant de les 500 persones. A cada tram hi haurà un responsable i un ajudant a més d'un fotògraf. La tasca del fotògraf serà molt important per fer les fotos de tota la gent del tram, agrupats en petits grups, de manera que permetrà, posteriorment, composar la gigafoto, una foto contínua de tots els participants a la cadena humana que es podrà consultar per internet i que suposarà un rècord Guiness. A part d'aquesta foto també es faran fotos i filmacions aèries de la Via Catalana.
Ahir també es va explicar la logística programada pel proper 11 de setembre. A partir de la 1 del migdia començaran les restriccions de trànsit a les carreteres afectades pel traçat de la cadena humana i entre les 2 i les 3 del migdia es posarà en marxa el muntatge policial per gestionar el trànsit d'accés a la via i aturar els vehicles no relacionats de manera que a partir de les 3 de la tarda ja no s'hi podrà circular.
L'inici de la cadena humana serà a l'hora simbòlica de les 17,14 h. i es donarà per acabada a les 6 de la tarda després de cantar l'himne nacional, Els Segadors. A partir de les 7 de la tarda es preveu que el trànsit per aquestes vies afectades ja estigui normalitzat. D'altra banda, des de l'ANC nacional, properament, es donarà informació pública dels aparcaments recomanats i dels accessos als diferents trams.
Senyalització dels trams
Cada tram estarà senyalat en els seus extrems per tal de que la gent sàpiga exactament el tram que li ha estat assignat. Des de l'ANC de Cambrils es va voler reservar el tram 160, que cau just al davant de l'accés al camp de golf de Bonmont i ahir Joan Ball-llosera va informar que aquest tram ja està ple. A partir d'aquest passat cap de setmana, la gent i els grups que s'apuntin seran destinats a trams compresos entre Mont-roig i Riudoms. Des de l'organització es va deixar clar que no es muntarà cap autobús per arribar als trams corresponents, atenent que la distància no és massa i que el número d'autocars disponibles a Catalunya no dóna per a tant i ja serviran per als grups provinents de les comarques més allunyades de la Via Catalana.
D'altra banda, des de l'ANC de Cambrils es van donar unes recomanacions bàsiques sobre el fet que la gent que hi participi prevegi el tema del dinar, de la protecció solar i de no embrutar l'entorn. També es va recomanar portar alguna ràdio amb piles i usar el mínim els mòbils.
També es convida als grups festius a participar com a tals i crear un ambient de Festa Major a la Via Catalana.
Continuen obertes les inscripcions
Les inscripcions a través de l'ANC Cambrils continuen obertes. Es pot fer enviant un mail amb el nom, número de DNI i mail de contacte a cambrils@assemblea.cat o bé omplint uns formularis que estan dipositats a la seu de Revista Cambrils.