Ni gratuïtat ni tres carrils
Segons la ministra, el peatge de Cambrils no es farà gratuït mentre durin les obres de la variant de lN-340 |
Per una banda, Lluís Aragonès demanava lalliberament del peatge de Cambrils mentre durin les obres a lN-340, ja que, com va dir, les obres compliquen i col·lapsen enormement la circulació per lúnica via lliure de peatge, de titularitat estatal, que enllaça els municipis de la costa. Lexecució de lobra, amb una duració que es preveu, encara, de dos anys i mig, a lestiu es complicarà molt més i aquest fet comportarà un gran perjudici per a la temporada turística.
Pel que fa al tercer carril, Lluís Aragonès va manifestar que tant els ajuntaments de Cambrils com el de Reus i el de Mont-roig, així com tots els sectors socioeconòmics i els representants de tots els grups polítics de la zona coincidim a manifestar la nostra preocupació, així com una certa perplexitat perquè el tercer carril de lautopista acabi a la sortida de Salou - Vila-seca i no arribi fins a la següent, que és la de Cambrils, municipi turístic de primera magnitud, que, a més, té una aliança estratègica amb Salou i amb Vila-seca, la qual cosa està significant un fort creixement de la zona.
Ni gratuïtat ni tres carrils
La resposta de la ministra va ser donar carabassa a les dues peticions formulades. Respecte a la gratuïtat del peatge de Cambrils la ministra va dir que en comptes daixò, la proposta del Ministeri havia estat oferir una alternativa de les mateixes característiques que lAP-7 però gratuïta, referint-se a la variant de lN-340 que a hores dara sestà construint. Segons la ministra, aquesta alternativa amplia encara més la capacitat de resposta daquest tram i, per tant, crec que és una millor solució. La mateixa ministra va dir que davant aquest notícia dolenta en venia una de bona, no són dos anys i mig els que falten per posar en servei lobra, sinó un i mig, perquè la variant estarà enllestida a la tardor de 2007.
Pel que fa als tres carrils de lautopista, Magdalena Álvarez va dir que tenint en compte lactual volum de trànsit daquest tram de lAP-7 entre Vila-seca i Cambrils, és suficient lexistència de dos carrils per sentit per donar un servei adequat.
Sorpresa al consistori
La resposta negativa de la ministra de Foment Magdalena Álvarez va agafar per sorpresa lalcalde Robert Benaiges. En conèixer la notícia, lalcalde va afirmar que no entèn com una petició que sha fet des de moltes parts del territori rep aquesta resposta tan negativa. Benaiges va afirmar que és conscient que un cop finalitzades les obres de la variant de lN-340 es resoldran els problemes de retencions que ocasiona el pas de la nacional per dins del municipi, però crec que dir que no a la gratuïtat significa que la ministra no ha entès absolutament res. Segons Benaiges, un cop més es consolida un greuge i un problema que no té manera de resoldres per cap de les administracions que passen per la gestió de lEstat, sigui quin sigui el color del govern. Em sap greu dir-ho, perquè en aquest moment per ideologia política hi ha sintonia, però pel que sembla no nhi ha per resoldre els problemes que veritablement ens afecten.
Referent a lampliació del tres carrils de lAP-7 entre Vila-seca i Cambrils, Benaiges va afirmar no es pot entendre per què hi ha un desdoblament en una part del territori i en laltra no. Em pregunto què té una part del territori que no tingui laltra, això ho haurà dexplicar la ministra. Segons declaracions de lalcalde, per fer front a la resposta de la ministra està previst que es plantegin una sèrie de reivindicacions des de diferents àmbits, encara per definir.
§ ERC no descarta mobilitzacions cíviques si no sarriba a un acord per a la gratuïtat de lAP-7§
El senador Lluís Aragonès, amb Joan Recasens, en la roda de premsa que va fer a la seu dERC a Cambrils |
Tot i així el senador va explicar que després dinterpel·lar la ministra, Magdalena Álvarez es va comprometre a reunir-se amb els alcaldes de la zona per parlar daquesta problemàtica quan visiti la demarcació per presentar el conveni al qual sha arribat amb Acesa per tal dampliar a tres carrils lAP-7 en el tram comprès entre el Vendrell i Vila-seca.
El senador va explicar-ho acompanyat del regidor dUrbanisme de Cambrils, Joan Recasens, que considera que la resposta de la ministra va deixar tothom perplex i ve a demostrar la falta de coneixement del que planifica Infraestructures i sestà fent un mal favor al territori. Sembla que Salou sigui una frontera per a la resta de municipis que estem més al sud.
Pel que fa a la gratuïtat de lAP-7, Joan Recasens va afirmar que després de la resposta negativa convidem la ministra que es passegi sense cotxe oficial per la zona i comprovi els problemes de trànsit que hi ha.
Possibles mobilitzacions
Davant de la resposta negativa de la ministra de Foment, lagrupació dERC està disposada a fer el possible perquè el Ministeri canviï de parer i es pugui arribar a trobar una solució a les dues problemàtiques plantejades, amb prioritat per aconseguir la gratuïtat de lAP-7 mentre durin les obres de desdoblament de lN-340. Segons Lluís Aragonès sha de continuar forçant les institucions allà on són presents perquè cada cop la pressió cap al Ministeri sigui més gran, sense descartar altres tipus de reivindicacions més cíviques. El senador de lEntesa Catalana de Progrés creu que el govern de la Generalitat no pot estar al marge daquesta problemàtica i que com una administració més, a banda de les que shi han implicat, podria ajudar a pressionar el Ministeri de Foment.
En aquest sentit, Joan Recasens va coincidir amb el senador afirmant que de moment shan desgotar totes les vies parlamentàries; donaríem suport a accions concretes, com el tall de carreteres, sempre dins dun ordre, però esperem que abans sarribi a alguna solució. Joan Recasens va afirmar que des dERC sespera que abans de lestiu es pugui arribar a una solució.
§ El Consell Comarcal del Baix Camp demana cita al Ministeri de Foment per parlar de la gratuïtat de lAP-7§ El Consell Comarcal ha demant cita al Ministeri de Foment per reunir-se i plantejar la necessitat de fer gratuït el peatge de lAP-7 a Cambrils mentre durin les obres de la variant de lN-340. Aquesta decisió es va prendre després de la resposta negativa rebuda per part de la ministra de Foment Magdalena Álvarez a començaments de març, quan va assegurar que Cambrils es quedarà sense la gratuïtat de lAP-7. Així ho afirmava el president del Consell Comarcal Robert Ortiga en el marc de la reunió del Consell dAlcaldes del Baix Camp que es va celebrar a lAjuntament de Vinyols, el passat 9 de març. Segons Ortiga tots els alcaldes del Baix Camp han manifestat la voluntat de presentar mocions en els seus ajuntaments i demanar aquesta sol·licitud dentrevista per poder aportar dades que demostren que és necessària aquesta gratuïtat. Per altra banda Ortiga va afirmar que de moment sesgotaran totes les vies de negociació possibles sense plantejar-se la possibilitat daltres tipus daccions: esperem no tenir problemes, sempre que hem demanat parlar amb el Ministeri de Foment sens ha rebut cordialment.
Daltra banda, lalcalde de Cambrils Robert Benaiges assegurava que el tema de la gratuïtat a lAP-7 no es quedaria així, farem una visita a Madrid, al Ministeri de Foment, per tal dexplicar aquesta problemàtica que patim. A més, també he parlat amb el subdelegat del govern, Joan M. Abelló, que és una persona que quan surt una notícia daquestes característiques en premsa sen preocupa molt i mha comentat que nhauríem de parlar.