Eduard Farriol: "Veiem difícil la combinació del turisme familiar de la Costa Daurada amb el turisme de Barcelona World"
La facultat de Turisme i Geografia de la URV va acollir la presentació de l'estudi, el passat divendres al matí |
L'Associació Hotelera SalouCambrilsLa Pineda vol endegar una nova línia de promoció de la Costa Daurada amb la implicació del sector privat de la zona. Les noves propostes d'actuació es recullen en l'estudi Visió i pla d'acció de la reformulació de l'estratègia de promoció de la Costa Daurada Central, encarregat per l'Associació al Consorci per a la Millora de la Competitivitat de Turisme i Oci i realitzat per un equip de recerca format per investigadors de la Universitat Rovira i Virgili.
El passat divendres al matí, la facultat de Turisme i Geografia de la URV va acollir la presentació de l'estudi, a càrrec del president de l'Associació Hotelera Salou-Cambrils-La Pineda Eduard Farriol, el vicepresident de l'associació Carlos Ferrer, el director de l'equip redactor del projecte i degà de la Facultat de Turisme i Geografia de la URV Salvador Anton, el president de la Federació Empresarial d'Hostaleria i Turisme de Tarragona David Batalla, el president de l'Associació d'Agències de Viatge José Luís Túnez i l'assessor del president executiu de PortAventura Giovanni Cavalli.
60 propostes amb l'objectiu de mantenir el lideratge de la Costa Daurada
Actualment, la Costa Daurada concentra el 23% de les places disponibles als càmpings i el 18% de les places hoteleres de tota l'oferta que es pot trobar a Catalunya. Els objectius de l'estudi són mantenir les posicions de lideratge de la Costa Daurada, incrementar el poder de la marca i facilitar l'atracció de noves inversions, entre d'altres. En total, el document recull 60 propostes dividides en propostes fonamentals i propostes d'actuació que ajudin a mantenir el posicionament de la Costa Daurada.
De les 49 propostes fonamentals, l'estudi destaca: recuperar el mercat alemany; afavorir la participació del sector privat; atraure noves companyies a l'Aeroport de Reus; plantejar les fires des d'una perspectiva més comercial i destacar el sector privat; dirigir accions de promoció als mercats en creixement, com el turisme rus; posicionar la Costa Daurada com a líder de turisme de sol i platja per a famílies; renovar el logotip de la marca; unificar els recursos destinats a promoció amb el lideratge del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona; facilitar la gestió dels recursos de la taxa turística recaptats pels municipis de la Costa Daurada per un únic organisme: establir exempcions fiscals per hotels, comerços i restaurants oberts fora de temporada; potenciar negocis, esports, gol i cultura; organitzar una agenda d'activitats anuals; revisar acords amb Ryanair i els touroperadors; dissenyar accions de màrqueting amb l'ajuda dels touroperadors; definir una imatge més clara de la destinació o incrementar la comunicació amb l'Agència Catalana de Turisme.
Incentivar la temporada baixa del turisme
De les 11 propostes d'anàlisi, l'estudi destaca: analitzar la imatge percebuda de la Costa Daurada a nivell internacional, català i espanyol; estudiar les oportunitats derivades de la creació de Costa Daurada Film Office per a potenciar el rodatge d'esports de televisió i pel·lícules; definir un model de participació públic-privat per a la planificació de les estratègies de promoció; estudiar la possibilitat d'oferir descomptes o gratuïtats en peatges als turistes que venen per carretera; estudiar la possibilitat de donar incentius als touroperadors perquè programin la Costa Daurada en temporada mitja i baixa en els mercats rus, britànic, holandès, belga i alemany; avaluar els efectes del mercat rus o estudiar els efectes de potenciar el turisme de creuers al Port de Tarragona.
Crítics amb el projecte de Barcelona World
El president de l'Associació Hotelera Salou Cambrils La Pineda va explicar que, per materialitzar aquestes propostes, s'està treballant amb PortAventura, els ajuntaments i la Diputació de Tarragona. Farriol va apuntar que, "la Costa Daurada ha estat una mica oblidada dins el pla de màrqueting de l'Agència Catalana de Turisme. Creiem que a nosaltres no se'ns ha tingut en compte. El turisme a Catalunya és de sol i platja i tenim un interior fantàstic però és clar que si Catalunya estigués al centre d'Espanya no tindria el turisme que té".
Per altra banda, el president de l'associació es va mostrar molt crític amb el projecte de Barcelona World. "No tenim gaire informació. Ens informem a través del mitjans. En cap moment se'ns ha preguntat el nostre parer. Veiem difícil la combinació del turisme familiar de la Costa Daurada amb el turisme de Barcelona World", va manifestar. Per últim, el vicepresident de l'associació va afirmar que la taxa turística no ajuda a la promoció de la Costa Daurada i, per aquest motiu, s'està buscant la col·laboració amb el sector privat de la zona. "Volem anar coordinats per obtenir una major efectivitat", va apuntar.