Informació general

Les barques del sector de l'arrossegament de Cambrils comencen la veda de dos mesos

Per Judit Pinazo



Les embarcacions d'arrossegament amarrades al port de Cambrils, el passat dimarts a la tarda
El passat dimarts 2 de maig les embarcacions d'arrossegament del port de Cambrils, un total de 29, ja no van sortir a la mar, ja que començava el període de dos mesos de veda. L'aturada la realitzen tots els ports de la província de Tarragona excepte el de Sant Carles de la Ràpita, que ho farà durant els mesos de juliol i agost.

Un cop finalitzada la temporada, el sector pesquer fa balanç i enguany, segons explicava en declaracions a Revista Cambrils Diari Digital Carles Rom –representant de la Confraria de Pescadors–, la temporada de pesca ha estat força positiva, tot i que podria haver estat molt millor "ha estat l'any que més peix hem capturat, però també ha estat l'any que més ha baixat el preu". El descens força pronunciat del preu pot ser degut a la saturació del mercat, és a dir com més peix hi ha, menys valor econòmic té.

La lluita del gasoil

Tot i ser una temporada positiva, s'ha vist marcada pel constant augment del preu del petroli. Recordem que el passat mes d’octubre el sector pesquer aturava l’activitat laboral per reclamar un abaratiment del preu del gasoil. Les reivindicacions es van produir a bona part de la geografia espanyola i van suposar un seguit de manifestacions i el tancament d’alguns ports pesquers, com el de Barcelona i Tarragona, entre d’altres i  amb el compromís per part del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació d'activar les ajudes de mínims, per tal d’abaratir el preu del gasoil.

Uns mesos després i un cop finalitzada la temporada, sembla ser que l'esforç del sector pesquer no va servir de gaire i que el compromís d'abaratiment del gasoil per part de les administracions no ha estat gaire generós. Segons explicava Carles Rom, actualment el gasoil es paga a 0,82 euros el litre, és a dir, dos cèntims més car que abans que comencessin les mobilitzacions del sector, quan el pagaven a 0,80 euros el litre. Per altra banda, sembla ser que en els últims dies algunes embarcacions del port de Cambrils han començat a rebre les ajudes promeses pel Ministeri, al voltant de 0,16 euros per litre.

Pel que fa a les sancions que hi havia previstes per a les barques cambrilenques que van participar el passat mes d'octubre en el tancament del port de Tarragona amb motiu de la vaga del gasoil, que oscil·laven entre els 300.000 i els 900.000 euros, sembla ser, segons explicava Carles Rom que de moment no es tiraran endavant, ja que s'esperarà que prescriguin.

Comenta aquest article