El govern municipal demana al Ministeri de Foment que es rebaixi sis metres lalçada del viaducte del futur traçat ferroviari
Un dels pilars del futur viaducte estarà gairebé a tocar del terreny de joc de l'Estadi Municipal de Futbol |
Lactual projecte contempla un viaducte a 13 metres dalçada al voltant de la zona esportiva municipal, lloc on hi haurà la nova estació del tren. El govern municipal considera que lalçada del viaducte sumat a la catenària i a les marquesines de les andanes de lestació "crearà un impacte visual i ambiental que limitaria el desenvolupament del municipi fins aquesta zona, tal i com es preveu al POUM". LAjuntament considera que es pot rebaixar uns sis metres aquesta alçada de manera que les vies quedarien a 7 o 8 metres dalçada.
Extracció dàrids
Aquesta disminució de lalçada del viaducte, a més, suposaria extreure una quantitat menor dàrids per fer els talussos. Amb lactual projecte es preveu lextracció de 300.000 m3 dàrids, mentre que amb el rebaix se'n necessitarien entre 50.000 i 100.000 m3. En la carta enviada per lAjuntament es recorda que lactivitat dextracció dàrids a tot el municipi és incompatible amb les ordenances municipals i insten la Subdirecció General de Construcció dObres Ferroviàries a preveure aquesta circumstància de cara a lexecució del moviment de terres en la seva obra.
Retardar lobra
Finalment, també es recorda que a causa de la construcció del nou traçat ferroviari els camps de futbol de la zona esportiva municipal es veuran afectats. LAjuntament sol·licita que es retardi lexecució de lobra, almenys es aquesta zona, fins al final de la temporada 2006-2007, data en què els nous camps de futbol que està previst construir es preveu que estiguin totalment operatius.
Properament, segons va comentar el regidor d'Urbanisme, Joan Recasens, l'Ajuntament es posarà en contacte amb la Subdirecció General de Construcció d'Obres Ferroviàries per saber si s'atén aquesta petició.