Cambrils farà un assaig de la V a la plaça de la Vila, el diumenge 7 de setembre
![]() |
D'esquerra a dreta, a la filera de dalt, hi ha Santiago Anglès (Òmnium Cultural de Reus), Montse Brull ( Casal Popular i Cambrils Actua), Albert Gómez (Cambrils per la Independència) i Jesús Escrivà (Arran Cambrils i Cambrils Actua). A sota, d'esquerra a dreta, hi ha Eugeni Capella (Cambrils per la Independència), Nil Recasens (Arran Cambrils), Joan Carles Andreu (Casal Popular i Cambrils Actua) i Ignasi Martí (Cambrils Actua i Casal Popular) |
Cinc entitats han unit esforços per oferir un seguit d'actes de caire reivindicatiu per enfortir la mobilització popular al nostre municipi de cara a la Diada de l'11 de Setembre d'enguany. A més, també s'han programat actes lligats a la commemoració del Tricentenari de l'ocupació de Catalunya per part de les tropes borbòniques i, així, suplir el buit institucional que ha significat que a Cambrils, enguany, no s'hagi programat cap acte relacionat amb aquesta efemèride, segons explicava Nil Recasens, d'Arran Cambrils.
Una representació de les cinc entitats; Cambrils per la Independència (secció local de l'ANC), Cambrils Actua, l'assemblea del Casal Popular, Arran Cambrils i la secció comarcal d'Òmnium Cultural, van presentar ahir a la tarda, al pub Mara's, els actes previstos per aquesta primera quinzena de setembre. El primer d'aquests actes, presentat per Eugeni Capella, de Cambrils per la Independència, serà l'assaig de la V que es farà el diumenge 7 de setembre, a partir de les 17 h., a la plaça de la Vila. També lligat a la manifestació de la Diada a Barcelona, el vaixell estelat "Independence One" salparà del port de Cambrils, el 10 de setembre, rumb a Barcelona.
Xerrades al voltant del Tricentenari
En aquesta primera quinzena del mes de setembre s'han programat dues xerrades al voltant del Tricentenari, tal com va explicar Ignasi Martí, de Cambrils Actua i Casal Popular. La primera d'elles anirà a càrrec de Jaume Borràs, catedràtic d'Història i col·laborador de Revista Cambrils, amb el títol "Reivindicant lo Carrasclet", guerriller català nascut a Capçanes que va encapçalar revoltes a diferents municipis del Camp en contra de les tropes borbòniques assentades a la zona. Es farà el 10 de setembre, a 2/4 de 8 del vespre, al Centre Cultural. La segona de les xerrades al voltant del segle XVIII es farà el dimecres 17 de setembre, també a 2/4 de 8 del vespre al Centre Cultural, i anirà a càrrec de Manel Tarés, historiador i col·laborador de Revista Cambrils, que parlarà sobre "La guerra de successió a Cambrils".
Vesant lúdica de l'acció reivindicativa
Joan Carles Andreu, de Cambrils Actua i Casal Popular, va ser l'encarregat de presentar la vesant més lúdica dels actes. Així doncs, el mateix 11 de setembre està previst fer un acte festiu a la plaça de la Vila dins el qual es farà entrega d'un document subscrivint el dret a decidir del poble català a algun representant municipal. Aquest document anirà acompanyat del compromís de les entitats cambrilenques que l'hagin subscrit.
L'acte no s'allargarà massa ja que a la 1 del migdia està previst que els autobusos cap a la V de Barcelona surtin de l'Estació d'Autobusos de Cambrils.
D'acord amb la consulta i amb la independència
En la presentació dels actes d'ahir es va destacar el compromís de les cinc entitats en el suport a la consulta del proper 9N i a favor de la independència. Les cinc entitats han subscrit un manifest en aquest sentit en el que es diu que "les consultes il·legals no existeixen, els referèndums són l'essència de la democràcia on és la ciutadania qui decideix. Els catalans tornem a sortir al carrer per reivindicar el dret a construir el nostre propi Estat amb una democràcia real, sense haver d'estar condicionats per una transició ja superada ni estar tutelats pels elits econòmics".
El comunicat fa referència a que Cambrils, ja al segle XVII, ja va patir la intolerància de l'estat espanyol de mans de Felip IV el desembre de 1640, "l'actual rei Felip VI ha de saber que els cambrilencs tornem a estar armats, però amb urnes, amb vots i amb uns profunds arguments per decidir el nostre futur democràticament. Falta poc per aquest dia, ara cal no amollar. Hem de persistir perquè som una nació i tenim el dret a decidir. Els cambrilencs d'avui som diferents als d'èpoques anteriors. Alguns de nosaltres hem nascut o tenim els pares de Don Benito, Castilléjar, Buenos Aires, Nador, Xangai o Timisoara. No volem que ningú renunciï als seus orígens, som una societat d'acollida i entre tots volem construir un país lliure i solidari amb tots els pobles del món. Ara és l'hora que els vileros i mariners del segle XXI manifestem la nostra ferma voluntat de votar a favor de la independència de Catalunya. El 9 de novembre votarem Sí Sí."
Les cinc entitats, més les que s'hi vulguin afegir, no descarten continuar treballant juntes de cara a programar accions de suport a la consulta del 9N.