El nou traçat ferroviari no farà de barrera dins la zona esportiva municipal
![]() |
Obres de construcció del viaducte del nou traçat ferroviari al costat de la carretera de Montbrió, aquest matí |
L'Ajuntament de Cambrils ha arribat a un acord amb el Ministeri de Foment per tal que l'espai que queda sota el viaducte del nou traçat ferroviari no s'expropiï i continuï en mans de l'Ajuntament. Segons ha explicat el regidor de Planificació de Ciutat, Francesc Garriga, a revistacambrils.cat, "això permetrà fer una connexió directa a la zona esportiva municipal entre l'antic camp de futbol i els nous. A banda, també facilitarà el manteniment dels camins actuals i la construcció dels futurs camins d'interconnexió. Fins ara, estava previst que aquesta zona estigués tancada i quedés en mans del Ministeri i amb aquest acord l'Ajuntament disposaria de l'espai com a propietari i en gestionaria la seva ordenació i tot el tema de l'estació d'autobusos". Aquest acord arriba abans que se signin les actes d'expropiació, previstes per aquest proper mes de gener.
Estació d'autobusos
Un altre dels efectes que tindrà aquesta mesura serà que la construcció de la futura estació d'autobusos, prevista en aquesta zona, només dependrà de l'acord entre l'Ajuntament i la Generalitat sense que hi hagi d'intervenir el Ministeri. Segons Garriga, "el fet que en comptes de tres administracions només n'hi intervinguin dues agilitzarà els tràmits". D'altra banda i relacionat amb el tema de l'estació d'autobusos, l'ajuntament està estudiant la possibilitat de mantenir, en un futur, l'actual estació d'autobusos i no desmantellar-la pel fet de construir la nova al costat de la futura estació del tren.
Pel que fa als accessos i la seva futura connexió tant amb la vila com amb la carretera de Montbrió, el regidor ha explicat que tots els detalls sobre aquests aspectes quedaran recollits en un projecte final.
Aquests acords els va subscriure l'Ajuntament de Cambrils a la trobada que el regidor de Planificació de Ciutat, acompanyat de l'enginyer municipal, van fer a la seu del Ministeri de Foment, a Madrid, el passat 30 d'octubre. Per part del Ministeri hi havia Manuel Niño, Secretari General d'Infraestructures; Javier E. Orrico, enginyer cap de la 3a jefatura de Construcció de la Direcció General de Ferrocarrils. Per part d'ADIF hi havia Juan José Llamas, subdirector d'Accessos a Ciutats; Julio Cintora león, subdirector d'Urbanisme i Actuacions i Francisco Cabrera, enginyer de Camins, Canals i Ports.
Desmantellament de l'actual traçat ferroviari
En aquesta reunió amb el Ministeri, segons ha explicat Garriga, "es va reiterar el compromís de desmantellar l'actual via fèrria un cop estigui en funcionament la nova via. Això ens permetrà fer permeables els carrers dels voltants i eliminar una de les dues barreres que ens seccionen la ciutat". D'altra banda, el termini per a que es posi en marxa el nou traçat ferroviari es continua estimant dins del 2015, tal com ha afirmat el regidor.