ERC denuncia retards i incompliments de l'Estat pel que fa a infraestructures a realitzar a la demarcació de Tarragona durant el 2006
El portaveu d'ERC en infraestructures al Congrés, Josep Andreu, acompanyat dels diputats al Parlament per Tarragona Sergi de los Ríos i Jordi Castells han denunciat retards i incompliments de les inversions pressupostades que la demarcació de Tarragona està patint enguany i l'any passat. Aquests dirigents d'Esquerra asseguren que si segueix el ritme actual d'execució de les partides incloses en els pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2006 dins del capítol del Ministeri de Foment a Catalunya només s'acabarà executant el 50% de l'obra prevista.
També asseguren que això xoca radicalment amb el ritme d'inversions que s'estan fent a la resta d'Espanya. Segons Josep Andreu "a tot Espanya s'executa el 90%. Alguna cosa passa aquí, perquè exceptuant les obres del TGV, a Catalunya ens quedarem en un 50% d'execució en carreteres i en ferrocarril convencional que són de titularitat estatal". Andreu afirma que "de cara a l'any 2005 ens deien que no hi havia projectes constructius i per això no es podia fer obra. Ara ja tenim projectes constructius, però a Catalunya difícilment es licita obra i en alguns casos triguen nou mesos a adjudicar-la. Alguna cosa passa aquí a diferència de la resta d'Espanya".
Variant de l'N-340 i via fèrria
Els dirigents d'ERC han detallat les diferents obres de la demarcació així com els retards que acumulen. Pel que fa a la variant de l'N-340, el tram entre Vila-seca i Cambrils, que té un cost total de 51.218.938 euros, havia d'haver començat l'any 2003 i ho va fer el 2005. La finalització de les obres prevista inicialment per al 2007 serà, segons ERC, el 2008. El tram entre Cambrils i Mont-roig del Camp, que té un cost de 22.143.146,51 euros, va iniciar-se l'any 2005 en comptes de fer-ho el 2004 i finalitzarà el 2008 en comptes del 2007 com estava previst.
Pel que fa a la construcció del traçat del corredor ferroviari del Mediterrani, els dirigents d'ERC han assegurat que actualment no hi ha cap tram en obres. En aquest cas el retard també és considerable, ja que, segons ERC, per a l'any 2005 hi havia pressupostats 20 milions d'euros i, a finals de 2005, el govern espanyol no havia executat la partida aprovada.
També asseguren que això xoca radicalment amb el ritme d'inversions que s'estan fent a la resta d'Espanya. Segons Josep Andreu "a tot Espanya s'executa el 90%. Alguna cosa passa aquí, perquè exceptuant les obres del TGV, a Catalunya ens quedarem en un 50% d'execució en carreteres i en ferrocarril convencional que són de titularitat estatal". Andreu afirma que "de cara a l'any 2005 ens deien que no hi havia projectes constructius i per això no es podia fer obra. Ara ja tenim projectes constructius, però a Catalunya difícilment es licita obra i en alguns casos triguen nou mesos a adjudicar-la. Alguna cosa passa aquí a diferència de la resta d'Espanya".
Variant de l'N-340 i via fèrria
Els dirigents d'ERC han detallat les diferents obres de la demarcació així com els retards que acumulen. Pel que fa a la variant de l'N-340, el tram entre Vila-seca i Cambrils, que té un cost total de 51.218.938 euros, havia d'haver començat l'any 2003 i ho va fer el 2005. La finalització de les obres prevista inicialment per al 2007 serà, segons ERC, el 2008. El tram entre Cambrils i Mont-roig del Camp, que té un cost de 22.143.146,51 euros, va iniciar-se l'any 2005 en comptes de fer-ho el 2004 i finalitzarà el 2008 en comptes del 2007 com estava previst.
Pel que fa a la construcció del traçat del corredor ferroviari del Mediterrani, els dirigents d'ERC han assegurat que actualment no hi ha cap tram en obres. En aquest cas el retard també és considerable, ja que, segons ERC, per a l'any 2005 hi havia pressupostats 20 milions d'euros i, a finals de 2005, el govern espanyol no havia executat la partida aprovada.