JOSEP HUGUET, CONSELLER DE TURISME: Hem dintroduir el concepte didentitat en el món del turisme, ja que de Catalunya només nhi ha una
El conseller de Turisme, Josep Huguet, amb el president de lAssociació Hotelera Cambrils - Salou - La Pineda, Salvador Pellicé |
Fer balanços i valoracions de les temporades turístiques sha convertit, des de fa molts anys, en un joc dequilibris i matisacions que gairebé sempre parlen duna certa tendència a la baixa i de posar en qüestió el model turístic. Precisament enguany és quan, a diferents nivells, sha posat en el punt de mira lanomenat turisme de sol i platja. Un model que no es dóna per acabat però al qual tothom creu que shi ha dincorporar algun valor afegit. Però vull centrar la qüestió en la davallada de locupació i és per això que el títol daquesta anàlisi està manllevat de leditorial de la mateixa Revista Cambrils del juliol de lany 1979, ara fa 25 anys. Leditorial començava dient: tot aquest mes que hem passat ha estat un temps de lamentacions pel poc turisme que ha fet cap a la nostra vila i del poc turisme que ha fet estada entre nosaltres ens lamentem sobre la pobre impressió causada en laspecte econòmic. Ara com abans, es busquen les causes de la davallada. Aquell any satribuïa que no hi hagués hagut una vinguda massiva de turistes a la inseguretat creada a raó dels atemptats terroristes provocats en llocs estratègics de la costa mediterrània. També es parlava duna pujada de preus que perjudicava la nostra destinació turística. Aquests darrers anys atribuïm la davallada docupació a factors com són la competència en el preu daltres destinacions, les crisis econòmiques en els països dels potencials clients, la celebració de grans esdeveniments esportius en altres indrets del món... La veritable causa no la sabem mai, però el que sí que és força evident és que el turisme és una mercaderia, valguim el símil, sumament fràgil.