Mireia Sánchez, nova presidenta del Ball de Bastons de Cambrils
![]() |
El ball de bastons en la seva actuació del passat 8 de setembre a la tarda |
Mireia Sánchez és la nova presidenta del Ball de Bastons de Cambrils i substitueix Eduard Pellicer que portava 12 anys al càrrec. Aquest va ser un dels acords de l'assemblea del Ball de Bastons, celebrada fa pocs dies. La resta de la junta directiva continua amb la mateixa composició; Pere Martí com a secretari i Gerard Salvadó "Mendo" com a tresorer. Eduard Pellicer, per la seva part, passa a ser vocal.
L'Assemblea també va servir per a fer un balanç de la temporada anterior, una temporada en què el Ball de Bastons ha fet 10 actuacions a Cambrils i 7 a fora, destacant les tres sortides fora de Catalunya; a Todolella (País Valencià), a Pamplona i a Eibar. De cara a l'actual temporada el Ball de Bastons té previst participar a la Trobada de Bastoners de Catalunya, que se celebrarà a Taradell el proper 13 de juny. A nivell local, la colla organitzarà la cinquena Trobada Infantil de Bastoners, que enguany se celebrarà el 21 de juny, i la 6a Festa Bastonera de Cambrils, el proper 12 de setembre.
D'altra banda, també es prepara una trobada de ball de Valencians de cara al mes d'octubre.
Obertura d'inscripcions per a nous bastoners
El Ball de Bastons té oberta la inscripció per a nous bastoners. Els assajos pels més petits, de 6 a 10 anys, són els divendres de 7 a 8 de la tarda al Centre Cultural. Pels xiquets i xiquetes dels 11 anys cap amunt, els assajos es fan de 8 a 9, també, al Centre Cultural. Qui estigui interessat a integrar-se a la colla només cal que acudeixi als assajos, a partir d'avui mateix.
En aquests moments el Ball de Bastons està format per una cinquantena de persones; una vintena de xiquets i xiquetes i uns 30, entre joves i grans.