La Taula de Treball del Patronat de Turisme engegarà accions per potenciar Cambrils a les xarxes socials
Cristina Berengué, Gustavo Cabedo, Mercè Dalmau, Xavi Martí i Amèlia Rico van presentar les accions ahir al matí |
L'experiència del turista a través de les xarxes socials serà la gran acció que es potenciarà enguany des de la Taula de Treball que gestiona els diners recaptats de la taxa turística en els darrers dos anys. Ahir al matí, l'alcaldessa de Cambrils Mercè Dalmau, el regidor de Turisme Xavi Martí, la gerent del Patronat de Turisme Amèlia Rico, el representant de l'Associació Hotelera Salou-Cambrils-La Pineda Gustavo Cabedo i la representant dels Empresaris d'Apartaments Turístics de Cambrils Cristina Berengué van presentar les accions que s'han fet i que es duran a terme al municipi amb els diners de la taxa.
Xavi Martí va explicar que en dos anys (2013-2014) s'han rebut 427.760,22 euros corresponents al 30% del total recaptat al municipi a través de l'impost. D'aquests diners, 291.000 euros s'han destinat al conveni que té Cambrils amb la Diputació de Tarragona, Salou i Vila-seca i la resta, 136.760,22 euros s'han gestionat a través de la Taula de Treball que està formada pel Patronat de Turisme i els representants del sector turístic cambrilenc.
#SmileCambrils
Amèlia Rico va ser l'encarregada d'explicar les accions que es duran a terme aquest any i que se centren en un projecte que pretén impulsar el nom de Cambrils a les xarxes socials a través del hashtag #SmileCambrils. Per tal de potenciar la marca, s'instal·laran unes lletres que formaran la paraula Cambrils al passeig de les Palmeres. Les lletres, dacer galvanitzat, tindran 1,7 metres dalçada i permetran que el turistes es facin fotos amb la mar de fons i compartir-les a les xarxes socials.
A més, en les properes setmanes s'instal·laran cinc photocalls per la zona del port i la vila tematitzats amb elements com la platja, els pescadors, la gastronomia, els pagesos i les compres. La idea daquesta acció és que els visitants es facin fotografies en aquests photocalls i també les comparteixin en plataformes com Facebook i Instagram utilitzant el hashtag de la campanya. Els turistes que es facin les cinc fotos i les comparteixin tindran un obsequi que podran recollir al Patronat de Turisme. Seguint amb aquestes accions, des del Patronat també es distribuiran uns marcs de fotos de 80 cm als allotjament i als alumnes de l'Escola d'Hoteleria de Cambrils perquè els seus equips d'animació afavoreixin la difusió de fotografies.
La gerent del Patronat va afegir que també s'està treballant en un projecte per potenciar la sensibilització turística dels alumnes dels col·legis i instituts cambrilencs.
Imatges en directe de Cambrils
Amèlia Rico també va repassar les accions que la Taula de Treball van impulsar l'any passat, destacant les 240 actuacions de circ al carrer i una dotzena d'actuacions musicals que es van fer a l'estiu. Segons va afirmar la gerent, enguany es volen "igualar o incrementar" el nombre d'actuacions al carrer. Una altra acció que es va fer va ser en matèria de turisme esportiu, definint deu noves rutes cicloturistes amb sortida i arribada Cambrils i amb recorreguts per la Costa Daurada.
A més, es va renovar i ampliar el marxandatge de turisme esportiu i familiar i també es va editar un nou vídeo promocional de Cambrils que enguany es complementarà amb més imatges de la platja i del port. Una de les accions més importants que es va dur a terme l'any passat va ser la posada en marxa d'emissió d'imatges en directe del municipi per Internet. Segons va apuntar la gerent, en un any i mig s'han rebut unes 600.000 visites de països com Alemanya, Suïssa o Bèlgica. "La càmera no només ofereix una imatge en directe sinó que l'usuari es pot informar del vent i la temperatura i les persones que venen a practicar esports nàutics a Cambrils tenen en compte aquestes dades", va afirmar. En aquest sentit, es va engegar una campanya online a les pàgines web eltiempo.es i meteofr.
Des del Patronat de Turisme també es van potenciar la participació a les fires nacionals i internacionals i es va treballar en una campanya específica al sud de França. El nom de Cambrils també és present als autobusos de Saragossa i Lleida i a l'aeroport de Reus, mitjançant opis lluminosos a la zona de les bandes de recollida dequipatges.
Potenciar el turisme de proximitat
Un cop Amèlia Rico va fer el repàs de totes les accions, Gustavo Cabedo va valorar molt positivament el treball que s'està fent des de la Taula de Treball, ja que s'han engegat campanyes per potenciar el turisme de proximitat. "Hem d'adreçar-nos als mercats potencials que coneixem. Les xifres indiquen que enguany el mercat rus baixarà un 50% i aquesta davallada l'hem de compensar amb el mercat nacional i internacional com el francès, irlandès o escandinau.