L'embarcació 'Peor para el Sol' finalitza el seu gran entrenament previ a la Mini Transat amb la Transgascogne
![]() |
Guillem Cañardo, a la seva arribada a Port Bourgenay |
La Transgascogne 6.50 ha suposat el "bateig de l'Atlàntic" de l'embarcació Peor para el sol, en paraules del seu patró, Guillem Cañardo. La competició ha consistit en creuar el golf de Biscaia, amb sortida i tornada a la localitat francesa de Talmont St Hilaire (Port Bourgenay) i parada intermèdia en el municipi asturià de Luanco.
La primera etapa França-Espanya, havia d'haver començat el 26 de juliol, però les males condicions de mar i vent van obligar a endarrerir l'inici de la competició fins al dia 29. La situació del Golf va seguir sent dura tot i l'espera. La flota es va enfrontar a vents de fins a 23 nusos de popa, tot un repte per a l'estabilitat dels petits classe Mini 6.50. En aquesta primera etapa, lembarcació del regatista del Club Nàutic Cambrils va patir trencaments de material, raó per la qual Guillem Cañardo va executar una estratègia més conservadora en la segona part de la prova, la de tornada a França.
El final de la Transgascone va estar marcat, les primeres 24 hores, per vents de proa de fins a 30 nusos i onatge, seguits d'una encalmada. Cañardo arribava Port Bourgenay el dilluns 3 d'agost a les 23h 06 min 40 seg. després de 4 durs dies de navegació per l'Atlàntic. Aquest cop el cambrilenc no ha pogut estar a la part alta de la classificació dels Mini Sèrie, però patró i equip estan satisfets amb l'experiència de la Transgascogne perquè ha suposat un bon entrenament sota condicions dures a l'Atlàntic. En definitiva, una bona prèvia de la Mini Transat 2015, amb sortida el proper setembre.