Tema del mes

Belianes, tornar a començar

Per Lluís Rovira i Barenys

Vista aèria del cementiri parroquial i del polígon de Belianes
El regidor d’Urbanisme, Joan Recasens, en el ple del dia 16El polígon industrial de Belianes s’ha redistribuït. La fins ara divisió en els subpolígons 2 i 3, els que falten per desenvolupar, s’ha canviat per Belianes Nord i Belianes Sud, fent de línia de separació entre l’un i l’altre polígon la futura via fèrria que travessarà aquesta zona. Ara, a més, cadascun dels dos sectors serà independent i no com fins ara que les càrregues es repartien entre els dos subpolígons. Cal dir que des que es va saber que el traçat de la via fèrria havia de travessar el polígon 2 no s’havia fet cap rectificació. Joan Recasens preveu que quan es faci l’aprovació definitiva del POUM, prevista per a finals de l’any 2005, de seguida es podrà aprovar el Pla Parcial del dos nous polígons. “Ara ja no ve de dos anys, però fem-ho bé d’una vegada”, va manifestar el regidor d’Urbanisme.

Comerç i oci

El polígon Belianes Nord que quedarà entre la futura via del tren i l’autopista (l’AP-7) es contempla com una zona amb poca edificabilitat i, segons explica Recasens, “anirà encaminada a ser una zona de comerç i oci. Hi podria haver grans superfícies, bars... amb un bon accés i un bon aparcament, una cosa a l’estil de les Gavarres de Tarragona però en molt petita dimensió”. Per la seva banda, Belianes Sud es reorganitza perquè tot el seu front cap al que serà l’eixample de les Comes tingui una indústria d’aparador com és la venda de cotxes o de mobles.

§ Aprovació inicial i suspensió de llicències§

El regidor d’Urbanisme va precisar que el que es feia aquest 16 de desembre era l’aprovació inicial del POUM i la suspensió de llicències durant un any, “quan s’acabi aquesta nova suspensió ja no podrem tornar a suspendre. Hem de córrer en els propers tràmits que se’ns presenten. Hi haurà dos mesos, fins a finals de febrer, per presentar al·legacions. Calculem que al juny o juliol podrem tenir l’aprovació provisional del POUM i després enviar-la a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Tarragona, ja que necessitem tres mesos més per publicar-la. Abans del 31 de desembre de 2005 el POUM ha d’estar aprovat definitivament i publicat, amb la qual cosa ja tindrem el nou Pla General”.

§ Es possibilita la instal·lació d’un camp de golf sense projecte immobilari incorporat§

La zona del Parc Samà queda, finalment, de la mateixa manera que es va presentar a l’Avanç del Pla. Recordem que només s’hi delimita una zona annexa per a desenvolupament hoteler de qualitat,de manera que possibiliti el manteniment del recinte històric del Parc Samà. El projecte de Med Group que consistia en un camp de golf i la 

L’eixample de les Comes, al marge esquerre da la carretera de Montbrió, serà una de les zones d’expansió urbanística
construcció de més de 500 vivendes, doncs, queda descartat. Tot i això el nou planejament contempla la possibilitat de construcció d’un camp de golf o un altre equipament esportiu així com la construcció d’un centre d’investigació o un centre universitari. Aquesta zona està compresa entre el camí de Vilafortuny i el camí de Mas d’en Bosch, sota de l’A-7 (antiga N-340), i es delimita com a sòl no urbanitzable amb la tipologia R2.

Agroturisme

El nou planejament contempla fins a quatre tipologies diferents de sòls no urbanitzables. A part de l’R2 ja esmentat, hi ha l’R1, que correspon a les finques del Parc Samà, i l’R3, que correspon a la zona agrícola afectada pel Pla Costaner. En aquesta zona rectangular delimitada de nord a sud per l’autopista (AP-7) i l’actual A-7 (antiga N-340), i de ponent fins a llevant per la riera de Riudecanyes i el torrent d’en Gener, s’hi determinen unes zones assenyalades com a R4 destinades a potenciar l’agroturisme, “es tracta de poder desenvolupar petits hotels rurals i delimitar unes rutes en bicicleta pel terme per donar un atractiu turístic a tota aquesta zona”, va manifestar Joan Recasens.

§ Es contempla el primer cementiri municipal§

En aquesta planificació es contempla una zona destinada a la construcció del que seria el primer cementiri municipal. Aquesta zona, d’aproximadament 10 hectàrees, es troba a tocar de l’autopista per la part nord i abasta des d’on hi ha l’actual cementiri fins al damunt de l’Estadi Municipal de Futbol. Entremig té la intersecció del camí de Montbrió. La superfície d’aquest cementiri gairebé triplica la del que hi ha ara. L’actual cementiri parroquial, inaugurat l’any 1925, no té gaires possibilitats d’expansió i donades les previsions de creixement de Cambrils es feia necessari dotar el municipi d’un nou cementiri.

§ Dos nous sectors afectats pel Pla Costaner§

Fa uns mesos parlàvem de l’afectació pel Pla Costaner d’una zona agrícola situada entre l’A-7 (antiga N-340) i l’autopista (AP-7), a ponent del nucli urbà. Però del desenvolupament d’aquest Pla Costaner, engegat per la Generalitat, destinat a preservar part del litoral català va sorgir un segon Pla Costaner, en aquest cas de sòl urbanitzable, sense Pla Parcial aprovat. En aquest segon Pla Costaner s’han assenyalat dos nous sectors dins el terme municipal de Cambrils. Són el sector 18 i el sector 20, propers a la riera de Maspujols, terrenys qualificats com a urbanitzables i per a activitat hotelera. Segons Joan Recasens “això no vol dir que passarà a no urbanitzable. Vol dir que de moment ho suspenen i quan s’aprovi et diran quin articulat has d’aplicar aquí quan s’aprovi el Pla Director Costaner”.

Comenta aquest article