Connexió del Corredor del Mediterrani amb lalta velocitat
El Ministeri de Foment va treure a exposició pública, el passat 29 de desembre, lestudi informatiu de connexió del Corredor del Mediterrani amb la línia dalta velocitat. Amb aquest tràmit shan esvaït els dubtes que darrerament shavien generat a lentorn del traçat final daquest recorregut ferroviari. Així, doncs, el Ministeri ha desestimat lanella ferroviària que defensava la Generalitat i sha decantat per la construcció duna estació central al sud de laeroport de Reus. Pel que fa al traçat de la via fèrria pel nostre terme municipal, sha pogut comprovar que no varia gairebé gens respecte al que ja es contemplava en el projecte bàsic redactat el novembre de 1999.
Plànol de la proposta del Ministeri de Foment denllaç del corredor del Mediterrani amb lalta velocitat |
Per la part sud de lautopista
El recorregut del Corredor del Mediterrani pel nostre terme municipal sha previst que passi per la part sud de lautopista pel que fa a la part del terme que toca a Mont-roig del Camp. Continua per sota lautopista partint el polígon de Belianes i la zona esportiva municipal. Per la part nord del barri de Nou Cambrils és on la via del tren travessa lautopista i ja no torna a baixar més. Aquesta és una de les diferències que sha introduït i que venia marcada pel lloc on es fes la connexió de les dues grans línies ferroviàries. En el projecte anterior la via tornava a travessar lautopista, aquesta vegada en direcció sud, gairebé al costat de lestació depuradora daigües residuals. El nou traçat ferroviari pel que fa al nostre terme municipal preveu, com ja va quedar palès fa poc més de dos anys, una estació que es construirà al bell mig de lactual zona esportiva municipal i que estarà enlairada a uns 9 metres dalçada en el viaducte que hi haurà en aquest indret.§ Model amb estació central al sud de laeroport de Reus§
El nou traçat ferroviari pel que fa al nostre terme municipal preveu, com ja va quedar palès fa poc més de dos anys, una estació que es construirà al bell mig de lactual zona esportiva municipal i que estarà enlairada a uns 9 metres dalçada |
Satisfacció i discrepàncies
La majoria de poblacions afectades pel pas de les dues línies ferroviàries han mostrat la seva satisfacció pel traçat elegit pel Ministeri. Però no totes. Els ajuntaments de Perafort i de Constantí no estan dacord amb el traçat projectat perquè, segons argumenten, els perjudica notablement, ja que els trinxa el territori, i han amenaçat de trencar el consens amb la resta dalcaldes si no es busca una alternativa menys perjudicial per als seus interessos.