Tot a punt per la celebració de la Mare de Déu del Carme, patrona dels pescadors
![]() |
Imatge de la processó de la Mare de Déu del Carme de l'any passat |
Cambrils es prepara per viure les festes en honor a la patrona dels pescadors, la Mare de Déu del Carme. El programa dactivitats es concentra en el cap de setmana del 15 al 17 de juliol. Divendres 15 de juliol, a les 22 hores al passeig de les Palmeres, hi haurà la tradicional Cantada dHavaneres a la fresca a càrrec dels grups Penjats de lHam i Son de lHavana. Tal i com assenyala el programa, els assistents poden portar la cadira de casa.
Diada de la Mare de Déu del Carme
Les activitats centrals de la celebració en honor a la Patrona dels Pescadors tindran lloc dissabte 16 de juliol. Com és ja una tradició a Cambrils, la jornada siniciarà amb un esmorzar popular a la Llotja de Pescadors. Des de les 9 hores del matí, els participants podran gaudir de sardines, pa i vi en aquest àpat. El cost de lesmorzar serà de 4 euros.
A tarda, tindrà lloc la processó de la Mare de Déu del Carme a partir de les 19 hores, des de la plaça de lEsglésia de Sant Pere amb anada cap al Moll de Ponent, Processó per mar i lOfrena a la Mare de Déu. La processó estarà acompanyada pels Vogadors Vent dEstrop de Cambrils, nens i nenes vestits de mariners, la Confraria de la Mare de Déu del Carme, la Cobla Reus Jove, autoritats i pubilles i hereus de Cambrils. El recorregut de la processió passarà pels carrer de Miquel Planàs, plaça del Pòsit, carrer del Carme, carrer de Sant Pere, passeig Marítim, Moll de Ponent-Passeig Marítim, carrer de Sant Jordi, carrer de Miquel Planas i plaça de lesglésia de Sant Pere. En arribar de la processó, tindrà lloc la Missa.
La Diada de la Mare de Déu del Carme finalitzarà amb una ballada de sardanes a càrrec dels Amics de la Sardana de Cambrils i la Cobla Reus Jove, a partir de les 22 hores a la plaça del Pòsit.
Diada Castellera
Els Xiquets de Cambrils i els Xiquets de Vila-Seca es donaran cita el diumenge, 17 de juliol a les 12 del migdia a la plaça de Catalunya, per tal de posar el punt i final al programa dactivitats. Serà en la tradicional Diada Castellera de la Festa de la Mare de Déu del Carme.