El territori clama una millora del servei ferroviari al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre
![]() |
Foto de grup d'alguns dels representants participants a la concentració, ahir al matí a Vila-seca |
L'estació de tren de Vila-seca va ser l'escenari, ahir al matí, d'una mobilització per reivindicar la millora definitiva del servei ferroviari a totes les línies del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre. La concentració que va ser convocada conjuntament per la plataforma Trens Dignes a les Terres de lEbre, la Plataforma per la Defensa dun Ferrocarril Públic i de Qualitat, i lAssociació per la promoció del Transport Públic, va comptar amb la presència d'unes 200 persones. Hi van participar alcaldes i regidors d'una quinzena de municipis de la demarcació com Tarragona, Reus, Cambrils, Salou, Vila-seca, Torredembarra, Altafulla, Mont-roig del Camp, Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, l'Aldea i l'Ametlla de Mar, entre d'altres; diputats de diferents partits polítics excepte del PP; el delegat del Govern a Tarragona, Òscar Peris; així com representants de les cambres de comerç, empresaris, sindicats i entitats veïnals. L'alcaldessa de Cambrils Camí Mendoza es va sumar a les reivindicacions demanant solucions a les grans deficiències del servei per millorar la mobilitat dels usuaris del territori i també pensant en els turistes que ens visiten. Mendoza també va reivindicar la importància del Corredor del Mediterrani en el desenvolupament econòmic i social del país i va lamentar els successius retards en les obres daquesta infraestructura.
Deteriorament per manca d'inversions al territori
Sota el lema "Ja n'hi ha prou!", el territori s'ha unit en la lluita per a la millora territorial del ferrocarril. L'execució del Corredor del Mediterrani, la implantació del tercer fil, la millora de les infraestructures, dels combois, dels temps de trajecte i la creació de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat de les Terres de l'Ebre van ser les principals reivindicacions. Des de les tres entitats convocants van posar en evidència el deteriorament de les línies per manca dinversions i han reclamat que semprenguin actuacions urgents per superar les actuals mancances i disposar dun servei ràpid, còmode, freqüent i fiable. Cal destacar que, segons lestudi sobre levolució de viatgers del Camp de Tarragona que van presentar les plataformes convocants, entre 2004 i 2014 la pèrdua dusuaris ha estat del 21,4%, per la poca fiabilitat i amabilitat del servei. Segons les entitats convocants, es porta molt de temps exigint un pla dinversions a curt termini que permeti la millora del servei de lR-14, R-15 i R-16, així com les línies de Rodalia R-2 Sud i R-4.