LAjuntament inicia el procés de creació de la Relació de Llocs de Treball (RLT)
![]() |
Imatge d'arxiu de la façana de l'Ajuntament de Cambrils |
El govern de Cambrils ha posat fil a lagulla per engegar el procés de creació de la Relació de Llocs de Treball (RLT) de lAjuntament, els seus organismes autònoms i ens dependents. Lempresa adjudicatària del contracte de serveis va presentar, el passat dijous, la metodologia i el calendari dexecució de la RLT davant dels treballadors i treballadores de lAjuntament, en una sessió on es van poder plantejar preguntes i dubtes. Prèviament, també es va presentar la metodologia als grups de l'oposició, la Junta de Personal i el Comitè d'Empresa.
La Relació de Llocs de Treball és una instrument per ordenar i classificar tots el personal municipal dacord amb les necessitats dels serveis i definir la feina a desenvolupar a cada lloc. Lalcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, ha recordat que donar resposta a aquesta demanda històrica és un compromís del govern des del començament perquè és una eina imprescindible pel bon funcionament de lAjuntament. Des del minut zero que treballem en la RLT, que millorarà la planificació, leficiència i la transparència en la gestió dels recursos humans, ha assegurat Mendoza.
Per la seva banda, el regidor dHisenda, Jaume Gila, ha afirmat que la voluntat del govern és vetllar per afavorir la total transparència del procés i definir una nova política organitzativa per millorar la coherència entre els diferents llocs de treball de lAjuntament, aconseguint així una major eficàcia i efectivitat. El regidor també ha destacat que, una vegada saprovi la RLT, la mateixa empresa sencarregarà de fer el seguiment de la seva implantació. Aquesta participació de lempresa adjudicatària a la Taula de Negociació entre el govern i el comitè dempresa garantirà laportació duna visió objectiva externa, tant durant la realització com durant la implantació del projecte, ha explicat. Per acabar, Gila ha apuntat que shan planificat de forma concreta i precisa les diferents activitats a desenvolupar en cadascuna de les fases previstes del projecte.
El calendari dexecució preveu que el procés de creació de la RLT acabi el setembre de lany que ve. Els treballs començaran amb la fase de recollida dinformació a través de qüestionaris i entrevistes per analitzar la situació organitzativa actual. Amb aquesta informació, la consultora valorarà els llocs, farà un estudi organitzatiu i elaborarà fitxes descriptives dels llocs de treball que inclouran la identificació del lloc, la dedicació horària estàndard, les funcions genèriques del lloc, les condicions de treball i la provisió del lloc (requisits i mèrits).
A partir daquí, lempresa realitzarà propostes de millora i definirà una proposta dorganigrama, consensuada amb un Comitè de Valoració Paritari, que es constituirà en les properes setmanes. Lúltima fase serà la implantació de la RLT, que també comptarà amb la participació de lempresa adjudicatària.