Les dues llars dinfants municipals implanten un projecte pioner de psicomotricitat
![]() |
Imatge d'una de les classes de psicomotricitat |
Les dues llars dinfants municipals de Cambrils, Maria Dolors Medina i La Galereta, han implementat el projecte de psicomotricitat dinàmica i relacional elaborat per la psicòloga i psicomotricista de les llars, Ana Mériz Atarés. Aquest és el segon curs en el que les Llars dInfants Municipals de Cambrils realitzen setmanalment sessions de psicomotricitat dinàmica i relacional adaptades a les diferents edats i necessitats de cada grup d'infants, a més de fer seguiment de l'evolució psicomotriu en les aules de nadons. Es tracta de sessions no directives, flexibles, programades i supervisades per lespecialista en psicomotricitat.
A causa de la bona valoració d'aquest projecte, pioner en làmbit de l'etapa 0-3, el novembre passat les llars de Cambrils van ser convidades a presentar-lo al Màster Internacional en Educació i Teràpia Psicomotriu de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, on van tenir molt bona rebuda. A més, han signat un conveni de pràctiques amb la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona per tal de ser centre receptor d'estudiants del Màster en Psicomotricitat durant tot el curs, rebent un mínim de cinc estudiants de pràctiques.
La psicomotricitat dinàmica i relacional es basa en una visió global de l'infant en la què es té en compte la interrelació existent entre els aspectes motrius, cognitius, emocionals i relacionals de la persona. Es considera que l'infant es desenvolupa a partir del moviment i de les relacions amb el seu entorn, és a dir, el seu desenvolupament psicomotriu va de l'acte al pensament. Per tant, les sessions de psicomotricitat que es duen a terme a les Llars dInfants Municipals de Cambrils contribueixen al desenvolupament harmònic de la personalitat i a la construcció del psiquisme dels nostres infants, essent així un projecte preventiu des de la vessant educativa.
A les sessions de "psico" els nens i nenes troben oportunitats úniques per relacionar-se des del plaer amb els diferents materials, amb l'espai, amb els seus companys i amb les seves educadores les quals romanen disponibles i pendents dels seus jocs per tal de conèixer-los millor i oferir-los-hi aquelles estratègies que els poden ajudar a evolucionar i créixer.