Informació general

Les dues llars d’infants municipals implanten un projecte pioner de psicomotricitat

Per Redacció

Imatge d'una de les classes de psicomotricitat

Les dues llars d’infants municipals de Cambrils, Maria Dolors Medina i La Galereta, han implementat el projecte de psicomotricitat dinàmica i relacional elaborat per la psicòloga i psicomotricista de les llars, Ana Mériz Atarés. Aquest és el segon curs en el que les Llars d’Infants Municipals de Cambrils realitzen setmanalment sessions de psicomotricitat dinàmica i relacional adaptades a les diferents edats i necessitats de cada grup d'infants, a més de fer seguiment de l'evolució psicomotriu en les aules de nadons. Es tracta de sessions no directives, flexibles, programades i supervisades per l’especialista en psicomotricitat.

A causa de la bona valoració d'aquest projecte, pioner en l’àmbit de l'etapa 0-3, el novembre passat les llars de Cambrils van ser convidades a presentar-lo al Màster Internacional en Educació i Teràpia Psicomotriu de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, on van tenir molt bona rebuda. A més, han signat un conveni de pràctiques amb la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona per tal de ser centre receptor d'estudiants del Màster en Psicomotricitat durant tot el curs, rebent un mínim de cinc estudiants de pràctiques.

La psicomotricitat dinàmica i relacional es basa en una visió global de l'infant en la què es té en compte la interrelació existent entre els aspectes motrius, cognitius, emocionals i relacionals de la persona. Es considera que l'infant es desenvolupa a partir del moviment i de les relacions amb el seu entorn, és a dir, el seu desenvolupament psicomotriu va de l'acte al pensament. Per tant, les sessions de psicomotricitat que es duen a terme a les Llars d’Infants Municipals de Cambrils contribueixen al desenvolupament harmònic de la personalitat i a la construcció del psiquisme dels nostres infants, essent així un projecte preventiu des de la vessant educativa.

A les sessions de "psico" els nens i nenes troben oportunitats úniques per relacionar-se des del plaer amb els diferents materials, amb l'espai, amb els seus companys i amb les seves educadores les quals romanen disponibles i pendents dels seus jocs per tal de conèixer-los millor i oferir-los-hi aquelles estratègies que els poden ajudar a evolucionar i créixer.

Comenta aquest article