Cambrils i Salou es promocionen conjuntament a Dublín, la fira més important d'Irlanda
![]() |
Estand conjunt dels patronats de Turisme de Cambrils, Salou i PortAventura |
Els Patronats de Turisme Cambrils i de Salou han estat presents, un any més, de manera molt activa, a la fira Holiday World de Dublín en una acció de promoció adreçada directament al mercat irlandès, que ha comptat també amb la participació de PortAventura. Els dos municipis, han assistit a aquesta fira adreçada al públic final amb lobjectiu de donar visibilitat al territori i facilitar informació entre els irlandesos de cara a planificar les vacances de temporada. El mercat irlandès és un gran consumidor de les dues destinacions, amb un clar perfil familiar, i durant la fira ha mostrat un gran interès en les novetats i loferta del territori. Ubicat dintre de lestand de Turespaña, l'espai dels dos municipis sha complementat amb la presència de PortAventura i la presentació de la seva principal novetat per aquest any: FerrariLand, un important atractiu que ha estat molt ben valorat pel públic assistent i que obrirà portes en poc més de dos mesos.
Pel que fa a les novetats daquest mercat per la pròxima temporada, destacar la confirmació per part de loperador Sunway que comença a programar aquesta pròxima temporada les destinacions de Salou, Cambrils i la Costa Daurada i que confirma unes bones expectatives per al sector de cara a aquest 2017. A més, en el marc del sopar del Irish Travel Trade Awards, aquest mateix operador, Sunway va rebre tres premis, essent dels màxims guardonats junt amb Turespaña, entre aquests el del turoperador més ben valorat. Actualment, programen un vol directe a Reus. Cal recordar que els Irish Travel Trade Awards a Irlanda, és un certamen de caràcter anual i estan organitzats pel mitjà de comunicació irlandès del sector del turisme- Irish Travel Trade News- i volen reconèixer en forma de premis a aquelles empreses que han representat lexcel·lència en la promoció i serveis als seus clients.
Aquest passat 2016, Espanya va rebre més d'1,5 milions de visitants irlandesos. Es calcula que el 20% dels viatges doci a Irlanda es venen en paquets organitzats per operadors turístics i la resta a través dagències o directament organitzats pel propi consumidor a través dinternet. La destinació de la Costa Daurada és un mercat molt madur per als irlandesos i, per tant, ben conegut. Juntament amb els moviments favorables dels operadors hi ha certs indicadors macroeconòmics que permeten veure amb optimisme el desenvolupament del mercat Irlandès; la taxa datur continua reduint-se i l'índex de confiança del consumidor contínua en nivells elevats. És raonable segons els experts que la predicció del mercat de viatges dels irlandesos cap al conjunt dEspanya mantingui unes xifres molt semblants; malgrat tot, sí que sestima un major creixement de la despesa turística, a lentorn del 4%, atenent al cost del transport aeri i l'experiència en exercicis passats.