Els atractius turístics de la Costa Daurada i de les Terres de l'Ebre es promocionen a Navartur
![]() | |
Logo de la Fira Internacional de Turisme de Navarra, Navartur |
La Diputació participa a la fira sota la fórmula de Corner estatal (participació conjunta i coordinada de diverses entitats iniciatives de promoció), que aglutina, a més del Patronat de Turisme de la institució, altres organismes de la Costa Daurada: els patronats d'Altafulla, Calafell, Cambrils, el Vendrell, lHospitalet de lInfant, Mont-roig del Camp, Roda de Berà, Reus, Salou, Tarragona, Torredembarra i Vila-seca; Aquopolis, PortAventura i les associacions dapartaments turístics de la Costa Daurada, la de càmpings de la Costa Daurada, la de golf de la Costa Daurada, la dhotels de Salou, Cambrils i la Pineda, i lEstació Nàutica de la Costa Daurada. Pel que fa a les Terres de l'Ebre, també sota la fórmula de Corner, hi participen, a més del Patronat de Turisme de la Diputació, les oficines i patronats de Turisme dAlcanar, Amposta, Ascó, Camarles, Deltebre, lAmpolla, Sant Carles de la Ràpita, la Terra Alta i Tortosa. I quant a les activitats danimació en el marc de la fira, hi haurà el personatge Woody de PortAventura, que mostrarà la novetat d'aquest any: Ferrari Land.
Navartur té lloc al Palau de Congressos Baluarte de Pamplona i és un referent entre les fires de turisme del nord dEspanya. En ledició de 2016, va rebre prop de 32.000 visitants, amb uns 150 expositors que ocupaven una superfície quasi de 7.000 m2. D'entre les activitats paral·leles a la fira, destaquen el vuitè congrés internacional de turisme rural Reyno de Navarra, tallers de noves tecnologies en el sector turístics, demostracions, tastos gastronòmics i activitats per a les famílies.
Un turista fidel a la Costa Daurada
Per la Costa Daurada, durant lestiu de 2016 el mercat navarrès va suposar el 4,7% de locupació. Els navarresos que visiten la zona s'allotgen majoritàriament a Salou, Cambrils i el nord de la Costa Daurada. Principalment ho fan a hotels, i tenen 44 anys de mitjana. Coneixen la destinació per recomanació i perquè hi han estat altres vegades. La seva estada mitja és de 7,8 nits. Viatgen en família amb nens, en un 64,5%. Arriben en cotxe i s'organitzen el viatge per Internet. Són fidels a la destinació i repeteixen en més d'un 80% dels casos. Valoren als llocs on s'allotgen l'entreteniment, el nivell del servei d'allotjament i la seguretat. De les activitats realitzades valoren els recursos arqueològics i històrics, i la neteja de platges i el mar.