Societat

"Encarxofa't a Cambrils", la proposta gastronòmica del mes de març

Per Redacció

Tast de paelles encarxofades en el marc de les jornades de l'Encarxofa't, el març de l'any passat

La carxofa és la protagonista gastronòmica del mes de març a Cambrils. Del 10 al 26 de març un total de 38 restaurants participaran a les cinquenes jornades gastronòmiques "Encarxofa’t a Cambrils" amb menús especials al voltant d’una de les hortalisses més gustoses i saludables de la cuina mediterrània. El comensals podran triar entre una àmplia oferta de propostes, tradicionals i d’avantguarda, basades en aquest producte de temporada fortament arrelat al territori.

A més, les jornades s’acomiadaran el diumenge 26 de març a les 11 hores amb un tast de paelles encarxofades a les immediacions de la plaça del Pòsit, organitzat amb la col·laboració dels restauradors participants en la campanya i la Cooperativa Agrícola de Cambrils. Els tiquets costaran 4 euros i es podran adquirir a la mateixa plaça. Com a novetat, enguany es botigues de la Xarxa del Port s’han sumat a la campanya decorant els seus aparadors amb carxofes per ambientar la zona.

Promocionar els productes de temporada i de quilòmetre zero
 
L’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, ha explicat que l’objectiu de les jornades és donar a conèixer els productes de temporada i de quilòmetre zero com la carxofa, un dels conreus tradicionals dels productors de la Cooperativa, al mateix temps que es promociona la gastronomia i el territori. "La clau de l’èxit de les jornades és la combinació entre productes de primera qualitat, cuiners de prestigi, i els atractius de la destinació", ha assegurat l’alcaldessa.

Per la seva banda, la regidora de Promoció Econòmica, Ana López, ha destacat la bona feina dels pagesos i els cuiners que treballen seguint el cicle vital dels productes de la terra per oferir la millor qualitat i aconseguir el sabor més autèntic de Cambrils. La regidora també ha explicat que la restauració i el sector primari són dues àrees d’activitat econòmica dinàmiques i amb un alt potencial, capaces de crear ocupació i generar riquesa al municipi, a banda de posicionar-lo geogràficament en el mapa per la seva qualitat gastronòmica. En aquest sentit, López ha destacat l’aposta per un calendari gastronòmic que va més enllà de la restauració i la importància del treball en equip entre l’hostaleria, els productors i l’administració.

Comenta aquest article