"Encarxofa't a Cambrils", la proposta gastronòmica del mes de març
![]() |
Tast de paelles encarxofades en el marc de les jornades de l'Encarxofa't, el març de l'any passat |
La carxofa és la protagonista gastronòmica del mes de març a Cambrils. Del 10 al 26 de març un total de 38 restaurants participaran a les cinquenes jornades gastronòmiques "Encarxofat a Cambrils" amb menús especials al voltant duna de les hortalisses més gustoses i saludables de la cuina mediterrània. El comensals podran triar entre una àmplia oferta de propostes, tradicionals i davantguarda, basades en aquest producte de temporada fortament arrelat al territori.
A més, les jornades sacomiadaran el diumenge 26 de març a les 11 hores amb un tast de paelles encarxofades a les immediacions de la plaça del Pòsit, organitzat amb la col·laboració dels restauradors participants en la campanya i la Cooperativa Agrícola de Cambrils. Els tiquets costaran 4 euros i es podran adquirir a la mateixa plaça. Com a novetat, enguany es botigues de la Xarxa del Port shan sumat a la campanya decorant els seus aparadors amb carxofes per ambientar la zona.
Promocionar els productes de temporada i de quilòmetre zero
Lalcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, ha explicat que lobjectiu de les jornades és donar a conèixer els productes de temporada i de quilòmetre zero com la carxofa, un dels conreus tradicionals dels productors de la Cooperativa, al mateix temps que es promociona la gastronomia i el territori. "La clau de lèxit de les jornades és la combinació entre productes de primera qualitat, cuiners de prestigi, i els atractius de la destinació", ha assegurat lalcaldessa.
Per la seva banda, la regidora de Promoció Econòmica, Ana López, ha destacat la bona feina dels pagesos i els cuiners que treballen seguint el cicle vital dels productes de la terra per oferir la millor qualitat i aconseguir el sabor més autèntic de Cambrils. La regidora també ha explicat que la restauració i el sector primari són dues àrees dactivitat econòmica dinàmiques i amb un alt potencial, capaces de crear ocupació i generar riquesa al municipi, a banda de posicionar-lo geogràficament en el mapa per la seva qualitat gastronòmica. En aquest sentit, López ha destacat laposta per un calendari gastronòmic que va més enllà de la restauració i la importància del treball en equip entre lhostaleria, els productors i ladministració.