Informació general

Es recupera l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC)

Per Berta Ruiz

L'alcaldessa Camí Mendoza, el president de la Unió de Consumidors de Catalunya –Salvador Domínguez– i la regidora de Participació Ciutadana –Ana López– van formalitzar, ahir, el conveni de col·laboració

L’Ajuntament de Cambrils ha recuperat l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) i n’ha ampliat les seves funcions amb la incorporació d’un assessorament específic sobre la clàusula del sòl i despeses hipotecàries. El nou servei d’assessorament, prevenció, mediació i tramitació de denúncies es prestarà tots els divendres a la Torre del Llimó. L’oficina compta amb la col·laboració de l’Agència Catalana de Consum i el suport jurídic puntual de la Unió de Consumidors de Catalunya. L'OMIC Cambrils es va posar en marxa l'any 2005 i va funcionar fins el mes de desembre de 2012. Posteriorment, es va suprimir el servei.

Ahir al matí tenia lloc la roda de premsa de presentació de l'OMIC, a les dependències de la Torre del Llimó, just l’endemà del Dia Mundial dels Drets dels Consumidors. L'acte va anar a càrrec de l’alcaldessa de Cambrils –Camí Mendoza–, la regidora de Participació Ciutadana –Ana López–, el subdirector general d’Atenció al Consumidor de l’Agència Catalana de Consum –Josep M. Recasens–, la consellera del Consell Comarcal del Baix Camp –Anna Aragonès–, el tècnic del Servei de Consum del Consell –Ferran Romeu–, i el president de la Unió de Consumidors de Catalunya, Salvador Domínguez.  

Servei d'informació, assessorament i atenció de reclamacions i denúncies

L’OMIC oferirà els serveis d’informació, orientació i assessorament, atenció de reclamacions i denúncies, mediació entre les parts, i organització de campanyes de informatives, de sensibilització i formació a la ciutadania. L’horari de l’oficina serà els divendres de 9 a 14 hores, amb cita prèvia trucant al telèfon 977 79 45 79 o bé al correu electrònic omic@cambrils.org. A més, el primer i tercer divendres de mes de 9 a 13 hores s’oferirà assessorament i acompanyament a les persones afectades per les clàusules del sòl, per donar compliment a la moció aprovada per unanimitat al Ple del gener. Per altra banda, el proper divendres 24 de març hi haurà una sessió informativa sobre les clàusules terra a la sala d'actes del Centre Cultural de Cambrils, a càrrec de Raimon Margalef, tècnic jurídic de la Unió de Consumidors de Catalunya.

Defensa dels drets dels consumidors

L'alcaldessa es va felicitar per la recuperació d'aquest servei, ja que era un dels compromisos del Pla d'Actuació Municipal i va destacar que és un servei per a la defensa dels drets dels consumidors que han estat vulnerats, però també d’un servei preventiu i de sensibilització per a un consum responsable. Per la seva banda, la regidora de Participació Ciutadana –Ana López– va explicar que l’OMIC s'ubica del Llimó, que ha de ser un referent de la promoció econòmica, perquè la garantia dels drets del consumidor està vinculat també en el foment d’un teixit comercial de qualitat. La regidora també va agrair la disponibilitat i la implicació del personal de l’Ajuntament que s’ha format per poder prestar el servei. López va explicar que inicialment el servei s'oferirà un dia a la setmana i en funció de la demanda s'estudiarà una possible ampliació. D'entrada preveuen una mitjana d'unes 60 persones al mes.

Finalment, des de l’Agència Catalana de Consum, el Consell Comarcal i la Unió de Consumidors van coincidir en destacar la necessitat de posar en marxa aquesta oficina per acostar el servei als ciutadans. De fet, durant els anys que es va suprimir el servei a Cambrils era el Consell Comarcal el que prestava aquesta atenció i assessorament als veïns de Cambrils.

Roda de premsa del nou servei de l'OMIC, ahir al matí. D'esquerra a dreta: Ferran Romeu, Anna Aragonès, Josep M. Recasens, Camí Mendoza, Ana López i Salvador Domínguez

Comenta aquest article