Es reordena el trànsit a quatre trams de carrers del barri de Nou Cambrils
![]() |
Aspecte de l'avinguda de Nou Cambrils |
Lequip de senyalització de la Policia Local de Cambrils ha reordenat el trànsit de quatre trams de carrers de Nou Cambrils per millorar la mobilitat i la seguretat viària de la zona. Lobjectiu de lactuació és solucionar els problemes de circulació que van exposar els representants veïnals a la reunió del Consell de Barri celebrada el passat mes de novembre. Tal com es va acordar en la trobada, lÀrea de Trànsit i Planificació de la Policia Local va realitzar un estudi previ sobre els sentits circulatoris del carrer de Josep Pla i la velocitat de dues artèries viàries: els carrers de Salvador Espriu i lavinguda de Nou Cambrils. A partir daquest anàlisi, els experts van proposar mesures per millorar la seguretat, disminuir la velocitat dels vehicles, augmentar la visibilitat en alguns punts i resoldre diversos problemes de mobilitat. Les conclusions de linforme es van exposar al Consell de Barri del març i van comptar amb el vist-i-plau de tots els assistents.
Les actuacions shan dut a terme durant les últimes setmanes a diferents trams i punts viaris de la Travessera de Ronda, lavinguda de Nou Cambrils i els carrers de Josep Pla i de Salvador Espriu.
Canvi de sentit de la Travessera de Ronda
Al carrer de la Travessera de Ronda sha realitzat un canvi del sentit de circulació, que ha passat a ser invers. És a dir, actualment és de nord a sud, des del carrer de Ronda cap a lavinguda de Nou Cambrils.
Disminució de la velocitat a lavinguda de Nou Cambrils
A lavinguda de Nou Cambrils shan dut diverses accions. Al tram entre els carrers de Segrià, de l'Onze de Setembre i de Víctor Català shan modificat les marques viàries amb lobjectiu de disminuir la velocitat. Sha pintat una zona destacionament al costat sud (o mar) i sha deixat un carril de 31 metres més reduït damplada per a cada sentit.
En segon lloc, al tram entre els carrers de Víctor Català i de Josep Pla, sha substituït la circulació rectilínia per sinuosa. Així doncs, al costat del carrer de Víctor Català sha pintat una zona destacionament en cordó, en sentit al carrer de Josep Pla al costat muntanya i, posteriorment, una illa de canalització del trànsit. A la mateixa alçada i a la vorera del davant, sha fet una altra illeta de canalització de trànsit i una zona destacionament en cordó, en sentit al carrer de l' Onze de Setembre, i una illeta de regulació del trànsit fins el pas de vianants de la cruïlla amb la travessera de Ronda, amb una illeta central.
Finalment, al tram que va des de la cruïlla de lavinguda de Nou Cambrils amb la travessera de Ronda, al costat dret sortint de la travessera, sha pintat una illeta central de regulació de trànsit i una altra a la vorera del costat mar. Des daquest punt fins a la cruïlla amb el carrer de Josep Pla, sha pintat una zona destacionament en cordó. Amb aquestes mesures es deixa una zona destacionament en cordó, un carril per a cada sentit, es guanya en visibilitat a la sortida de la Travessera de Ronda i de l'Onze de Setembre amb lavinguda de Nou Cambrils i es disminueix la velocitat en aquesta via gràcies a la instal·lació duna xicana.
Millora de la mobilitat del carrer de Josep Pla amb un tram de doble sentit
Al carrer de Josep Pla, que fins ara era de sentit únic en direcció muntanya, sha doblat el sentit de circulació des del carrer de Montserrat Roig fins al carrer de Ronda i shan introduït aparcaments en costats alternatius creant xicanes i afavorint una circulació a velocitats més moderades. Amb aquestes mesures es guanya mobilitat dins del barri i es resol lanomalia que representava que tots els veïns de la zona més nova del barri hi haguessin daccedir pel carrer de Salvador Espriu o lavinguda d'Adelaida. La reordenació millora la mobilitat interna i redueix el nombre i quantitat de vehicles.
Millora de la seguretat al carrer de Salvador Espriu
Al carrer de Salvador Espriu shi han realitzat diferents actuacions per disminuir la velocitat dels vehicles i augmentar la seguretat viària. Per una banda, amb lobjectiu de guanyar visibilitat a la sortida del carrer de les Quetgles, sha eliminat la zona destacionament existent entre aquest carrer i el carrer de Maria Mercè Marçal i sha creat una illeta central de canalització del trànsit. La illeta conforma ara una xicana que ajudarà a la reducció de la velocitat dels vehicles per aquella cruïlla, en la qual hi ha hagut alguns accidents i molts ensurts. També sha pintat un pas de vianants al rebaix de vorera entre els números 32 i 21 del carrer de Salvador Espriu, amb una illeta per guanyar visibilitat des del pas de vianants fins el carrer de les Quetgles i una zona destacionament de motos al davant del número 32 de 5 places.
Per altra banda, en el tram immediat al passatge número 7 i al carrer de Salvador Espriu, entre els números 11 i 15, shan eliminat dues places destacionament en cordó i sha pintat una illeta central de regulació del trànsit des del pas de vianants existent al carrer i fins la cruïlla amb el passatge. A cada costat daquesta illeta central shi ha instal·lat un coixí de berlines per fer disminuir la velocitat dels turismes que circulin per aquesta via. Al davant del número 12 sha pintat una illeta central de regulació del trànsit per facilitar la visibilitat i la sortida dels vehicles provinents del passatge número 7 i sha mantingut la zona destacionament en cordó del davant del número 10 del carrer de Salvador Espriu.
![]() |
Carrer de Josep Pla |
![]() |
Carrer de Salvador Espriu |