Les Jornades de la Galera es presenten a Fitur
Alumnes de lIES Escola dHoteleria van preparar la degustació que es va oferir a Fitur |
Les àrees de Turisme i Promoció de la Ciutat de Cambrils han escollit lany 2005 per promocionar Cambrils com a referent gastronòmic. Cambrils 2005, univers gastronòmic de la mediterrània és el nom amb el qual sagrupen totes les activitats que es duran a terme aquest any. La primera activitat seran les Jornades de la Galera, del 10 al 27 de febrer, i que es van presentar en el marc de la Fira Internacional del Turisme (Fitur). La presentació daquestes jornades es va fer el 26 de gener en lespai central de lestand de Catalunya. Lacte, a càrrec de Joan Mas primer tinent dalcalde, va comptar amb la presència de Josep Huguet conseller de Comerç, Turisme i Consum, Isabel Galobardes directora general de Turisme, Joan Aregio president de la Diputació de Tarragona, Ana López regidora de Turisme de Cambrils i Oliver Klein regidor de Promoció de la Ciutat de Cambrils.
En acabar la presentació es va oferir una degustació de fideus amb galeres. Les 250 racions servides shavien cuinat prèviament a Cambrils, shavien envasat al buit i es van transportar a Madrid amb camions frigorífics. Per elaborar les racions es van emprar 10 quilos de fideus i 15 quilos de galeres. Catorze alumnes de lIES Escola dHoteleria i Turisme de Cambrils van ser els encarregats de preparar la degustació, i al mateix temps els encarregats de tots els serveis de restauració dels estands de Cambrils i Catalunya.
Estand conjunt
Enguany Cambrils ha estat present a Fitur en un estand conjunt amb Salou i Vila-seca - La Pineda. Fitur es va celebrar del 26 al 30 de gener a Madrid. A lestand conjunt dels tres municipis, de 168 metres quadrats, es va servir cada dia de la fira diversos plats de degustació segons si era hora desmorzar o dinar. Els dies que Fitur va obrir les portes al públic en general (la resta de dies ho fa per a professionals del sector) es van organitzar a lestand diverses activitats adreçades a la canalla. Cal recordar que els tres municipis es potencien com una destinació turística familiar. Per als professionals del sector es va habilitar un espai a lestand amb taules de reunió. Els tres municipis es promocionen conjuntament a diverses fires turístiques.
Les Jornades de la Galera
Del 10 al 27 de febrer se celebraran a Cambrils les Jornades de la Galera. Les jornades sinauguraran el dia 10 en un acte en què selaboraran en directe alguns plats que tenen les galeres com a ingredient. Durant totes les jornades es podran tastar als diversos restaurants adherits menús elaborats amb galeres. El dia 13 de febrer es farà un tast doli a les noves instal·lacions de la Cooperativa, acte que comptarà amb la presència de Mariona Cuadrada. Per tal de potenciar els joves cuiners, del 14 al 26 de febrer tindrà lloc el concurs Del mar als fogons. El dia 20 hi haurà un tast popular a la plaça de Marcel·lí Domingo en què es podrà degustar fideus amb galeres i galeres amb romesco. Aquest acte comptarà amb lanimació dels Cop de Cap. Les jornades clouran el dia 26 amb un acte en què es lliurarà el premi al guanyador del concurs de cuina. En aquest acte sestrenarà laudiovisual Cuina marinera, fusió i tradició.§ Josep Huguet, conseller de Comerç, Turisme i Consum La proposta gastronòmica de Cambrils per al 2005 és una idea intel·ligent i oportunista§
Joan Mas, Joan Aregio, Anna López, Isabel Galobardes i Josep Huguet en la presentació de la campanya |
El conseller Josep Huguet va ser contundent en la seva intervenció durant la presentació de les Jornades de la Galera a Fitur. La proposta gastronòmica de Cambrils per al 2005 és una idea intel·ligent i oportunista perquè coincideix amb laposta que ha fet la conselleria i, efectivament, sha de ser oportunista amb els negocis. Considera que destinacions de sol, platja i parcs datraccions nhi ha a molts altres llocs. El que hem daconseguir és que la gent vingui aquí per algun element diferencial. Laposta de Cambrils és per la gastronomia, un afegit despecialitat i qualitat a una destinació de sol i platja.
Lany 2005-2006 la Generalitat de Catalunya i Turisme de Barcelona potenciaran la gastronomia com a tret identitari. Huguet ho té clar: aquest any la cuina catalana sortia a les portades internacionals i tenim 37 estrelles Michelin. Seríem una mica rucs si no aprofitéssim aquestes circumstàncies. Aquest any monogràfic de la gastronomia és una operació de màrqueting, no ho amago. A lhora de donar a conèixer la cuina del país, la nostra marca ha de ser cuina catalana perquè el concepte cuina mediterrània és molt ampli. Hem de ser autocrítics: tenim moltes estrelles Michelin, però no tenim franquícies de cuina catalana per tot el món.