Societat

L'escola Joan Ardèvol esdevé una gran pista de circ

Per Berta Ruiz

Un moment de la representació teatral i circense dels alumnes de l'escola Joan Ardèvol

L'escola Joan Ardèvol va esdevenir, ahir, una gran pista de circ amb la representació de l'obra "Espectacular, espectacular! Le Cirque des Rêves", a càrrec dels alumnes de cinquè de Primària del centre. Es tracta d'un espectacle teatral, musical i circense, englobat dins del projecte de participació inclusiva de tota la comunitat educativa del centre. Ahir a la nit es feia la gran estrena oficial davant dels pares i mares dels alumnes, així com membres del consistori cambrilenc com l'alcaldessa de Cambrils –Camí Mendoza– i responsables dels Serveis Territorials d'Ensenyament. Ahir al matí també es va fer una representació davant dels alumnes de Primària de l'escola i, dimarts, es va oferir per als alumnes d'Educació Infantil –amb una versió reduïda i adaptada a la seva edat–.

Un total de 48 alumnes de cinquè de Primària, juntament amb alguns dels seus professors, van posar en escena un espectacle de circ, "un circ dels somnis amb actuacions de la trapezista amb vertigen, de l'increïble domador domat, de l'espectacular escapista que s'escapa de si mateix, la contorsonista introvertida o el pallasso mort d'un acudit". Tot plegat, una posada en escena amb dansa, música, malabars i un acurat decorat que representava la carpa d'un veritable circ.

Un projecte interdisciplinari

Dos dels professors responsables del projecte, Basili Ramírez –professor de religió– i Gonzalo Gómez –professor d'Educació física– van explicar a revistacambrils.cat alguns detalls d'aquest projecte sobre el qual es va començar a treballar des del curs anterior. Tal com va comentar Ramírez, "ja fa anys que estem fent diferents musicals i obres de teatre. Enguany vam pensar en fer una cosa diferent que fos una barreja entre teatre, musical i circ, sempre intentant que sigui un projecte molt interdisciplinari, en el què totes les assignatures participin dins del projecte. Tenim l'àrea de religió en la què es treballen els valors, el treball en equip, el respecte i la col·laboració. Pel que fa a la resta de les assignatures hi ha la llengua catalana: els nens han de fer molta expressió oral, fem el repartiment dels personatges, s'aprenen els diàlegs, fem la lectura del guió i la lectura oral. En matemàtiques han de prendre les mesures dels decorats, el muntatge... Els decorats i el vestuari implica l'àrea d'educació plàstica o, també l'apartat d'idiomes, perquè en aquesta obra hi apareixen quatre: català, castellà, angles i francès". Per la seva part, Gonzalo Gómez va afegir que, "des de l'aspecte organitzatiu, el treball comença des del curs anterior perquè des de l'equip directiu s'organitza l'horari de manera que puguem coincidir les dues classes. Pel que fa a la meva matèria buidem tota la programació en aquest projecte: els nens treballen els continguts d'expressió corporal, malabars, danses, coreografies, tots els recursos expressius del cos al nivell de cinquè".

Per altra banda, ambdós també van voler agrair la col·laboració i participació de tota la comunitat educativa, des de l'equip directiu, professorat, familiars, alumnes i l'AMPA, així com institucions i empreses que han cedit material i han col·laborat en el projecte.

Comenta aquest article