Societat

Intens mes de maig per a la Colla de Diables Cagarrieres de Cambrils

Per Redacció

Actuació de la Colla de Diables Cagarrieres en una de les sortides d'aquest mes de maig

Intens mes de maig per a la Colla de Diables Cagarrieres de Cambrils. Seguint amb el projecte de donar a conèixer la Colla a les escoles cambrilenques, el passat 26 de maig, alguns membres de l'entitat van visitar les aules de tercer de primària de l'escola Cambrils, per fer una xerrada sobre aquesta tradició. Aquesta xerrada va constar de dues parts, una en la qual es va fer una àmplia explicació sobre l'entitat: d'on venen els diables, la seva tradició, la seguretat dels correfocs, els diferents vestits que usen els Diables Cagarrieres de Cambrils, el tipus de pirotècnia i els complements que porten als correfocs. També es va fer un repàs als diferents tipus de timbals amb els què els Timbalers acompanyen als diables amb els seus balls i la importància d'aquests, en cada moment del correfoc. En la part pràctica, alumnes i professores van poder tocar els timbals i tirar les carretilles al mateix pati de l'escola. En acabar i perquè fos com un veritable correfoc, es va ballar el Ball de la Pastanaga on alumnes, professores i els membres de la Colla de Diables Cagarrieres de Cambrils van tancar una tarda lectiva diferent.
 
La colla participa en diferents sortides

Per altra banda, el mes de maig va començar a Tremp amb la Trobada de Bèsties de Foc, els dies 5 i 6 de maig, amb la participació del Griu d'Artesa, el Drac Ceballot de Montornès, la Figa-Foc d'Alguaire, el Drac de Sarrià, Polseguera d'Argentona, el Pegàs d'Or d'Hospitalet, el Boc de Vandellòs, el Basilisc de Mataró i la Galera dels Diables Cagarrieres de Cambrils. La següent setmana, el 13 de maig a Tàrrega, es va celebrar la Nit del Tararot amb el Pagassus de l'Hospitalet de LLobregat, la Morena de Salou i la Galera dels Diables Cagarrieres de Cambrils. Per la seva part, la Colla gran dels Diables Cagarrieres va participar al correfoc de les Corts, amb els Banyuts de Banyoles i els Diables de Viladecans, el passat 20 de maig.
 
Com cada any, s'espera una temporada intensa per a la Colla de Diables Cagarrieres de Cambrils ja sigui la Colla gran, la Colla Infantil i la Bèstia de Foc la Galera.





Xerrades a l'escola Cambrils

Comenta aquest article